21/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε άνοδο τα διαφημιστικά

      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

54Στροφή σε θετικά επίπεδα σημειώνεται στη διαφημιστική δαπάνη το πρώτο οκτάμηνο του 2014, έπειτα από μια τετραετία συνεχούς κατρακύλας που δημιούργησε ασφυξία σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και διαφημιστικές εταιρείες.

 

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Media Services S.A., το πρώτο οκτάμηνο του 2014 έκλεισε με τα διαφημιστικά έσοδα στα ΜΜΕ να δείχνουν συνολικά αύξηση κατά 10,25% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2013. Εφτασαν, πριν αφαιρεθούν εκπτώσεις, φόροι κ.ά., τα 812,14 εκατ. ευρώ έναντι 736,66 εκατ. ευρώ πέρυσι. Το οκτάμηνο μάλιστα μόνο οι εφημερίδες εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο, κλείνοντας με πτώση 4,32% σε σύγκριση με πέρυσι. Τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν τα ραδιόφωνα 33,78% κι ακολουθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί (17,44%) και τα περιοδικά (4,2%). Οι εφημερίδες έκλεισαν με πτώση και τον Αύγουστο που μας πέρασε (-4,76%) σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2013, οριακά αρνητικά έκλεισαν και τα ραδιόφωνα (-0,72%). Αντίθετα, τα κανάλια και τον Αύγουστο εμφανίζουν άνοδο κατά 7,17% όπως και τα περιοδικά κατά 6,89%.

 

Συνολικά τον Αύγουστο διακινήθηκαν 1.311 προϊόντα, με τα περισσότερα να φιλοξενούνται σε περιοδικά (615) και να ακολουθούν τα κανάλια (461), οι εφημερίδες (292) και τα ραδιόφωνα (229). Το οκτάμηνο του 2014 διακινήθηκαν συνολικά 5.653 προϊόντα, με τα περισσότερα να εμφανίζονται σε περιοδικά (3.015) και τηλεοράσεις (2.105). Τα λιγότερα φαίνεται να φιλοξενήθηκαν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς (1.067) και εφημερίδες (1.492).

 

Στα κανάλια τώρα, η συνολική διαφημιστική δαπάνη τον Αύγουστο του 2014 φαίνεται ότι έφτασε τα 18,27 εκατ. ευρώ (πριν αφαιρεθούν εκπτώσεις, φόροι κ.ά.) και τα περισσότερα έσοδα είχαν το MEGA (5,28 εκατ. ευρώ) και ο ΑΝΤ-1 (5,24 εκατ. ευρώ). Ακολουθούν το STAR με 4,07 εκατ. ευρώ και ο ΑLPHA με 3,58 εκατ. ευρώ. Τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί, ΣΚΑΪ TV, Ε TV, EXTRA CHANNEL και Nickelodeon TV, εξακολουθούν να μη δημοσιοποιούν τα έσοδά τους, παρότι διαθέτουν σημαντικό αριθμό διαφημιστικών μηνυμάτων. Συνολικά τον Αύγουστο μεταδόθηκαν από 11 τηλεοπτικούς σταθμούς 72.466 σποτάκια διάρκειας 1.525.334 δευτερολέπτων.

 

Κάπως διαφορετική είναι η κατάσταση αν εξετάσει κανείς τα έσοδα του οκταμήνου, καθώς σε αυτά φαίνεται ότι προηγείται ο ΑΝΤ-1 με 132,13 εκατ. ευρώ και έπεται το MEGA με 137,80 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί μάλιστα ο ALPHA με 74,38 εκατ. ευρώ και έπεται το STAR με 56,57 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακό είναι ότι παρά τα σημάδια πλήρους… αποσύνθεσης που εμφανίζονται στη ΝΕΡΙΤ, ο νέος δημόσιος (ο Θεός να τον κάνει) ραδιοτηλεοπτικός φορέας παρουσιάζει συνολικά (Ν ΕΝΑ, Ν Sports) διαφημιστικά έσοδα 14,70 ευρώ. Εσοδα βέβαια που οφείλονται κυρίως στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που μετέδωσε και ειδικά το Μουντιάλ της Βραζιλίας, με τη συμμετοχή και της εθνικής μας ομάδας, η οποία μάλιστα κατάφερε να περάσει και στους 16 της διοργάνωσης.

 

Το πιο σημαντικό για το σύνολο της συγκεκριμένης αγοράς των ΜΜΕ είναι ότι η ανοδική τάση γίνεται πλέον σταθερή και ίσως να είναι το πρώτο δείγμα ώστε να υπάρξουν ισορροπίες στον συγκεκριμένο χώρο, όπου αναμένονται όμως περαιτέρω εξελίξεις το προσεχές διάστημα.

 

[email protected]

 

Scroll to top