24/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕΠΑΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ

Κλειστόν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών

      Pin It

Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους μαθητές των σχολών ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, οι οποίοι πήγαν το πρωί της Δευτέρας στο σχολείο τους για την έναρξη των μαθημάτων, όπως προβλέπεται από τον σχετικό κανονισμό λειτουργίας, αλλά ενημερώθηκαν από τους καθηγητές τους ότι το ξεκίνημα του νέου έτους… αναβάλλεται, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών.

 

Την Παρασκευή, δηλαδή μόλις την προηγούμενη εργάσιμη μέρα πριν ανοίξουν οι σχολές, εστάλη με e-mail στα σχολεία σχετική απόφαση της Διοίκησης του ΟΑΕΔ, την οποία υπογράφει η διευθύντρια Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και όχι ο διοικητής, Θ. Αμπατζόγλου. Σύμφωνα με την απόφαση, η ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς μετατίθεται από τις 22 Σεπτεμβρίου στις 15 Οκτωβρίου.

 

Η αιτία είναι ότι δεν έχουν ακόμα προσληφθεί οι ωρομίσθιοι καθηγητές, με αποτέλεσμα οι σχολές να μην μπορούν να λειτουργήσουν. Κι ενώ η σχολική χρονιά ήταν να ξεκινήσει τη Δευτέρα, η προκήρυξη για την πρόσληψη ωρομίσθιου προσωπικού αναρτήθηκε μόλις χθες. Σύμφωνα με τη Διοίκηση, η καθυστέρηση «οφείλεται στα προβλήματα που παρουσιάζονται στη διάρκεια της ανάπτυξης της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής», με την οποία θα γίνουν φέτος οι αιτήσεις.

 

Η καθυστέρηση αυτή προκαλεί συνέπειες αφενός στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού χάνονται διδακτικές ώρες, και αφετέρου στους μαθητές της πρώτης τάξης και τους ωρομίσθιους, που παραμένουν σε εκκρεμότητα. Μάλιστα, καθηγητές σε ΕΠΑΣ εκφράζουν τον φόβο ότι η διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών θα ολοκληρωθεί μετά τις 15 Οκτωβρίου, τονίζοντας ότι είναι χρονοβόρα και μπορεί να χρειαστεί ακόμα και μήνα.

 

Η παράταση έναρξης των μαθημάτων επηρεάζει άμεσα τους μαθητές της πρώτης τάξης και ειδικότερα εκείνους που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, διότι θα καθυστερήσουν να ξεκινήσουν πρακτική άσκηση, πράγμα που συνεπάγεται οικονομική απώλεια για όσο δεν θα λαμβάνουν την επιδότηση της πρακτικής. Ακόμα, όπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» καθηγητής από Επαγγελματική Σχολή της Αθήνας, «δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο και ό,τι πιο σύνηθες για την αρχή του σχολικού έτους να μην ξέρει ο μαθητής ότι είναι μαθητής στο συγκεκριμένο σχολείο», διότι βρίσκεται σε αβεβαιότητα σε σχέση με το μέλλον του, το σχολείο και την ειδικότητα που θα επιλέξει.

 

Οσον αφορά τους ωρομίσθιους, το κλίμα γι' αυτούς είναι βαρύ και κυριαρχεί η απογοήτευση. Πολλοί εργάζονται εδώ και χρόνια στην ίδια σχολή, ενώ ξεπερνούν το 80% των διδασκόντων έναντι των μόνιμων, με αποτέλεσμα να κρίνονται απαραίτητοι για τη λειτουργία των ΕΠΑΣ. «Πληρώνονται με ωριαία αντιμισθία και, αν χαθεί -ας πούμε- μισός μήνας, χάνουν μισό μηνιάτικο», λέει ο συνομιλητής μας εκπαιδευτικός και προσθέτει ότι με τη συρρίκνωση της σχολικής χρονιάς «αρκετοί δεν θα συμπληρώσουν τα απαιτούμενα ένσημα για να μπουν το καλοκαίρι στο ταμείο ανεργίας».

 

Γιάννης Μπασκάκης

 

Scroll to top