Της Αννας Ανδριτσάκη
Η Χημεία θα είναι το κύριο εξεταζόμενο μάθημα σε περίπου 100 τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ και η Πληροφορική μόλις σε 40. Με αυτή τη δήλωση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να εξωραΐσει τις συνέπειες των παρεμβάσεων που αποφάσισε αίφνης για το εξεταστικό σύστημα, μόλις ένα χρόνο πριν από την έναρξη εφαρμογής του, με την προσθήκη της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από το οποίο ζήτησε γνωμοδότηση, κάνει παρατηρήσεις σχετικά με τις επιδράσεις που θα έχει μια τέτοια αλλαγή, εκθέτοντας τους λόγους για τους οποίους, όπως σαφώς επισημαίνεται, δεν περιελήφθη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα του νέου συστήματος.
Πάντως, μετά και τις έντονες αντιδράσεις των σχετικών επιστημονικών κλάδων, της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της αντιπολίτευσης, ο κ. Λοβέρδος επιβράδυνε τους ρυθμούς ανακοίνωσης των αλλαγών (επρόκειτο να γίνουν την περασμένη Δευτέρα), ενώ επισημαίνει ότι γίνεται διάλογος που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Την ίδια στιγμή πάντως έχει ξεσπάσει «εμφύλιος» μεταξύ χημικών και διδασκόντων της Πληροφορικής, που πυροδοτείται και από τον ίδιο τον υπουργό.
Στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων προχθές άφησε σαφείς αιχμές για τα φροντιστήρια και τους καθηγητές Χημείας. Απευθυνόμενος στα μέλη της Επιτροπής είπε: «Εμείς θα το θέσουμε και προς διάλογο και στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ που έχουν τέτοια τμήματα. Γιατί το ένα και όχι το άλλο, δεν το κατάλαβα αυτό δηλαδή. «Αβαντάρεται» μήπως κάποιο φροντιστήριο; Εχουμε κανένα πρόβλημα με τα φροντιστήρια; Εχουμε κάποιο πρόβλημα με τον μεγαλύτερο αριθμό των εργαζομένων εκεί; Εγώ λέω να το ισορροπήσουμε».
Το ΙΕΠ στην εισήγησή του αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Η μόνη δυνατότητα που φαίνεται να υπάρχει για να προστεθεί η Πληροφορική στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ως τέταρτο εξεταζόμενο μάθημα είναι να δοθεί στους ενδιαφερόμενους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Χημείας και Πληροφορικής, επιλογή που θα οδηγεί σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επισημαίνεται ότι η δυνατότητα επιλογής αυξάνει τον αριθμό των τμημάτων που θα λειτουργούν στα Λύκεια, άρα και τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών. Στην περίπτωση που αποφασιστεί αυτή η λύση θα μπορούσε να καταργηθεί το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» και οι δύο ώρες να δοθούν για διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου σε όσους μαθητές το επιθυμούν ή των Ισπανικών ή των Ιταλικών».
«Η μόνη δυνατότητα που φαίνεται να υπάρχει για να προστεθεί η Πληροφορική στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ως τέταρτο εξεταζόμενο μάθημα είναι να δοθεί στους ενδιαφερόμενους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Χημείας και Πληροφορικής, επιλογή που θα οδηγεί σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επισημαίνεται ότι η δυνατότητα επιλογής αυξάνει τον αριθμό των τμημάτων που θα λειτουργούν στα Λύκεια, άρα και τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών. Στην περίπτωση που αποφασιστεί αυτή η λύση θα μπορούσε να καταργηθεί το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» και οι δύο ώρες να δοθούν για διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου σε όσους μαθητές το επιθυμούν ή των Ισπανικών ή των Ιταλικών».