Pin It

Στην πιλοτική ανάπτυξη 15 σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Κοζάνη προχωράει η ΔΕΗ, αποκτώντας παράλληλα με τη μέθοδο της χρηματοδοτικής μίσθωσης 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα καλύψουν τις ανάγκες της επιχείρησης ή θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου, όπως η ΡΑΕ και το υπουργείο Περιβάλλοντος.

 

Η πιλοτική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion.

 

Σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιείται στην Αθήνα παρουσιάστηκαν τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, που είναι κυρίως το χαμηλό κόστος χρήσης. Σύμφωνα με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ, η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση -ξεκινάει από τη μισή ώρα και μπορεί να διαρκέσει μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού- κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα. Το βασικότερο μειονέκτημα, επί του παρόντος τουλάχιστον, είναι το υψηλό κόστος αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος –οι μπαταρίες είναι πολύ ακριβές–, ωστόσο οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει μεγάλο βάρος στη μείωση του κόστους.

 

Στο απώτερο μέλλον, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και 70.000 στην Ε.Ε., σημείωσε ο υπουργός Ενέργειας Γ. Μανιάτης ενώ, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), Κ. Ζωντανό, ώς το 2050 το 60% των νέων πωλήσεων και το 25% του στόλου θα καλύπτονται από ηλεκτροκίνητα οχήματα.