25/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«ΟΡΦΑΝΕΣ» ΓΡΑΜΜΕΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Δύο δρομολόγια και εκτός η Θεσσαλονίκη

Το πλοίο «Νήσος Μύκονος» θα εκτελεί για τους επόμενους τρεις μήνες το δρομολόγιο Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος- Βαθύ και επιστροφή.
      Pin It

Των Χριστίνας Παπασταθοπούλου, Γιώργου Παγούδη

 

ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ (www.arxipelagos.com) / ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΤΑΝΗΣ

ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ (www.arxipelagos.com) / ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΤΑΝΗΣ

Η ναυτιλιακή εταιρεία «Hellenic Seaways» με το Α κατηγορίας πλοίο (9 ετών) «Νήσος Μύκονος» αναλαμβάνει από αύριο και για τους επόμενους τρεις μήνες την εκτέλεση των «ορφανών» δρομολογίων της γραμμής «Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος- Βαθύ και επιστροφή» στο Βόρειο Αιγαίο, από την οποία είχε κηρυχτεί πρόσφατα έκπτωτη η ΝΕΛ. Η απευθείας ανάθεση στην «Hellenic Seaways», που ήταν η μόνη εταιρεία που κατέθεσε προσφορά, έγινε χθες από τον υπουργό Ναυτιλίας, αφού προηγήθηκε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών(ΣΑΣ).

 

Το σημαντικό είναι, ωστόσο, ότι εκτός ακτοπλοϊκής σύνδεσης μένει η Θεσσαλονίκη, καθώς το πλοίο δεν θα πιάνει πλέον το λιμάνι της πόλης, όπως γινόταν με τη ΝΕΛ, και επίσης τα δρομολόγια μειώνονται σε δύο αντί για τρία που ήταν. Στη σχετική σύμβαση με την εταιρεία προβλέπεται η εκτέλεση των δυο δρομολογίων την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 93.825 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο από 24/9/2014 μέχρι την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική δρομολόγηση ή μέχρι τη σύναψη σύμβασης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ή μέχρι την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού.

 

Το χρονικό διάστημα σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να ξεπερνά τους τρεις μήνες από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης. Επίσης στη σύμβαση προβλέπεται ότι το «Νήσος Μύκονος» θα αντικαθίσταται σε έκτακτες περιπτώσεις μετά από έγκριση του υπουργείου Ναυτιλίας μόνο από άλλο πλοίο της εταιρείας, ανάλογης κατηγορίας και προδιαγραφών. Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα για τροποποιήσεις, εφόσον έτσι επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών.

 

Πρόβλημα με τα Ψαρά

 

Παρ’ όλα αυτά, μεγάλο είναι το πρόβλημα που δημιουργείται για τα Ψαρά, καθώς η εταιρεία δεσμεύτηκε για την εκτέλεση μιας προσέγγισης την εβδομάδα, χωρίς επιδότηση, στο πλαίσιο του δρομολογίου Πειραιάς-Χίος- Μυτιλήνη με το πλοίο «Αριάδνη» μέχρι τις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με το υπουργείο το δρομολόγιο αυτό θα συνεχιστεί όταν θα αποκατασταθούν για όλο τον χρόνο οι συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιών στην ευρύτερη περιοχή. Η λύση αυτή δεν ικανοποιεί τους Ψαριανούς, αφού μέχρι τώρα η πρόβλεψη ήταν για δύο δρομολόγια την εβδομάδα προς Λαύριο με ενδιάμεσο σταθμό τα Μεστά της Χίου και σύμφωνα με τον δήμαρχο του νησιού Κώστα Βρατσάνο το νησί με αυτή την κατάσταση μετατρέπεται σε ακριτικό.

 

Scroll to top