26/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και μετρό θα σας φτιάξουμε

Στη γνωστή προεκλογική λογική των «εγκαινίων ανά χλμ.» ο κ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε και επισήμως τον σχεδιασμό του υπουργείου για την α′ φάση των έργων στη Γραμμή 4, που θα ξεκινήσουν (θεωρητικά) εντός του 2016, αν και ομολόγησε ότι οι εργολάβοι προηγούνται των συγκοινωνιακών υποδομών για τους πολλούς («οι αυτοκινητόδρομοι “έφαγαν” το.
      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Πολλά «θα», που μυρίζουν… εκλογές, περιλάμβανε η χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τη νέα γραμμή του μετρό που θα ξεκινά από το άλσος Γαλατσίου, αλλά επιμηκύνθηκε κατά πέντε σταθμούς και σε πρώτη φάση προβλέπεται να τερματίζει στου Γουδή. «Οι αυτοκινητόδρομοι “έφαγαν” το μετρό της Αθήνας», ομολόγησε ο υπουργός Υποδομών, που υποστήριξε ότι «στη δίνη της κρίσης είχαν ξεχαστεί τα έργα» και πρόσθεσε ότι «κυνηγάμε τον χαμένο χρόνο».

 

Η δημοπράτηση των έργων θα γίνει σε δύο φάσεις. Τον Δεκέμβριο οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος, αλλά οι οικονομικές προσφορές που θα καθορίσουν τον ανάδοχο προγραμματίζονται για το ερχόμενο φθινόπωρο. Η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει μέσα στο 2016 και να διαρκέσει επτά χρόνια, οπότε με το πιο αισιόδοξο σενάριο η γραμμή θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2022. Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ, από τα οποία 500 εκατ. θα εξασφαλιστούν από το ΣΕΣ 2014-2020, το νέο ΕΣΠΑ δηλαδή.

 

Τα υπόλοιπα κονδύλια θα εξασφαλιστούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), αλλά οι συζητήσεις για τη χορήγηση του δανείου δεν έχουν ολοκληρωθεί. Θετική είναι η κατηγορηματική τοποθέτηση του Μ. Χρυσοχοΐδη ότι η χρηματοδότηση των έργων του μετρό θα γίνει αποκλειστικά από δημόσιους πόρους, βάζοντας τέλος στα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για είσοδο ιδιωτών στο μετρό και προώθηση των έργων κατά τα πρότυπα των αυτοκινητόδρομων.

 

Η γλώσσα των αριθμών

 

Η νέα γραμμή μήκους 11,9 χλμ. θα κατασκευαστεί με τη βοήθεια μετροπόντικα, ενώ οι 14 σταθμοί θα συνδυαστούν με έργα ανάπλασης σε γειτονικές περιοχές. Πέντε από αυτούς θα συνδέονται με ισάριθμους σταθμούς του υπάρχοντος δικτύου του μετρό και του Ηλεκτρικού. Οι 17 νέοι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό, σύστημα που έχει δοκιμαστεί χωρίς παρενέργειες στους επιβάτες σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, ενώ θα διαθέτει κλειστές αποβάθρες με ανοίγματα που θα «κουμπώνουν» με τις πόρτες των βαγονιών.

 

Θα διαθέτει νέο κέντρο ελέγχου που θα κατασκευαστεί στα Σεπόλια, όπου προβλέπεται να μεταφερθεί και ο σημερινός «εγκέφαλος» του συστήματος που λειτουργεί στο Σύνταγμα. Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου αποκαλύφθηκε ότι αυτός είναι λόγος που σήμερα, πριν από κινητοποιήσεις, κλείνει ο καθοριστικός διπλός σταθμός προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους επιβάτες. Δεν έχουν ακόμη καθοριστεί οι σταθμοί που θα διαθέτουν χώρους στάθμευσης. Χθες αποκαλύφθηκε ότι τα περισσότερα πάρκινγκ υπολειτουργούν λόγω της οικονομικής κρίσης, σε αντίθεση με αυτούς που διατίθενται δωρεάν στους επιβάτες.

 

Τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του μετρό ανέπτυξε ο Χρ. Τσίτουρας, πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», που τόνισε ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες την ημέρα, θα μειώσει κατά 53.000 τις μετακινήσεις με Ι.Χ. και θα συμβάλει στη βελτίωση της ατμόσφαιρας, αφού όλα αυτά συνεπάγονται περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 280 τόνους την ημέρα. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 3.500 άμεσες θέσεις εργασίας. Ενδιαφέρον έχει η αναφορά του σε «παθογένειες του παρελθόντος», καθώς και η διευκρίνιση ότι στους διαγωνισμούς δεν θα υπάρχουν δεσμεύσεις από το υπόλοιπο δίκτυο, που εμμέσως παραπέμπει στο μονοπώλιο της Siemens στον κρίσιμο τομέα των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

 

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ήταν παρόντες οι δήμαρχοι Αθηναίων, Ζωγράφου, Καισαριανής και Γαλατσίου, αφού το υπουργείο υποσχέθηκε ότι θα βρίσκεται σε διάλογο με τις τοπικές αρχές. «Τα έργα θα δυσκολέψουν τη ζωή μας στη φάση κατασκευής, αλλά όταν θα τελειώσουν θα εξυπηρετούν περιοχές που σήμερα δεν έχουν μετρό», τόνισε ο Γ. Καμίνης.

 

Scroll to top