28/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ε-SATISFACTION

Η πλατφόρμα των καταναλωτών

Οι καλές ιδέες ακολουθούν τις ελλείψεις σε μια αγορά, τις τάσεις και τις διαθέσεις των καταναλωτών. Συνήθως επιβραβεύονται. Αυτό ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση του e-satisfaction, της πρώτης ανεξάρτητης πλατφόρμας που καταγράφει τις εμπειρίες των διαδικτυακών αγορών των ηλεκτρονικών καταναλωτών (e-shoppers), από την περιήγηση μέχρι την.
      Pin It

Της Αλεξάνδρας Λεφοπούλου

 

Η στιγμή της βράβευσης στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας. Απο αριστερά προς τα δεξια διακρίνονται οι: Κωνσταντίνος Μπουλταδάκης, Ευάγγελος Κοτσώνης, Στέλιος Ηλιάκης, Ξένια Κούρτογλου, Jimmy Αθανασόπουλος, Κατερίνα Πραματάρη

Η στιγμή της βράβευσης στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας. Απο αριστερά προς τα δεξια διακρίνονται οι: Κωνσταντίνος Μπουλταδάκης, Ευάγγελος Κοτσώνης, Στέλιος Ηλιάκης, Ξένια Κούρτογλου, Jimmy Αθανασόπουλος, Κατερίνα Πραματάρη

Τρεις άνθρωποι με διαφορετικές και συμπληρωματικές μεταξύ τους επαγγελματικές εμπειρίες και πολλές ανησυχίες, η Ξένια Κούρτογλου, της Focus Bari, η Κατερίνα Πραματάρη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και ο Στέλιος Ηλιάκης, συνιδρυτής της Sleed, που δραστηριοποιείται στον χώρο του e-Business & Digital Marketing στην Ελλάδα, ένωσαν ιδέες και δράσεις για να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που καταγράφει τις απόψεις των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ολα ξεκίνησαν από μια ιδέα της Ξένιας Κούρτογλου.

 

«Οταν, το 1995, ξεκινήσαμε τις μετρήσεις στον χώρο του ίντερνετ, αργότερα την ευρυζωνικότητα και τις τεχνολογίες γενικά, διαπιστώναμε στο e-commerce μια διστακτικότητα» σημειώνει η Ξένια Κούρτογλου. «Ενώ ο κόσμος έμπαινε στο διαδίκτυο να διαβάσει ηλεκτρονικά μια εφημερίδα για παράδειγμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε να αντιμετωπίσει τη δυσπιστία των καταναλωτών. Παράλληλα, διαπιστώναμε ότι οι καταναλωτές θέλουν να διαβάζουν γνώμες ή κριτικές για ένα προϊόν. Καταγράφαμε στις έρευνες παράπονα στην παραλαβή, καθυστερήσεις, έλλειψη στοιχείων επικοινωνίας του site, παράλειψη διαδικασίας επικοινωνίας με το site, κ.λπ…»

 

Η ανάγκη είναι η εξής: μια πλατφόρμα που να καταγράφει σε συστηματική βάση τον βαθμό ικανοποίησης των ηλεκτρονικών καταναλωτών, να βγάζει αποτελέσματα, να δίνει εικόνα της αγοράς και παράλληλα το κατάστημα να μπορεί να δημοσιεύει το σκορ του με τρόπο αξιόπιστο. Αξιόπιστο θα είναι όταν ανανεώνεται διαρκώς από τις απόψεις των καταναλωτών. Παράλληλα, η ιδέα είναι οι καταναλωτές να καταγράφουν τις απόψεις τους με τρόπο που δεν θα τους ενοχλεί.

 

Η Ξένια Κούρτογλου μοιράζεται την ιδέα της με τον καθηγητή Γιώργο Δουκίδη. Συνεργάζεται με την Κατερίνα Πραματάρη και στη συνέχεια με τον Στέλιο Ηλιάκη και ενώνουν τις δυνάμεις τους και τις εμπειρίες τους με αποτέλεσμα την παρουσίαση του e-satisfaction τον Οκτώβριο του 2013 στην Infocom.

 

Ετσι, δημιουργείται η πλατφόρμα του e-satisfaction, που επιδιώκει να γίνει μια ευρέως διαδεδομένη και αξιόπιστη πηγή αναφοράς και πληροφόρησης για τους καταναλωτές, καθώς επίσης και ένας πολύτιμος διαδραστικός μηχανισμός feedback και αναφορών για ηλεκτρονικά καταστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

«Ξεκινήσαμε με κάποια e-shops που μας πίστεψαν αμέσως και αποτέλεσαν τους συνεργάτες μας στην εκκίνηση. Μέχρι το τέλος του 2014, η συμμετοχή είναι δωρεάν στην πλατφόρμα προκειμένου να αυξηθεί και η συμμετοχή που είναι ήδη σημαντική». Η συμμετοχή στα evolution awards έφερε αμέσως και τη βράβευση για την καινοτομική πλατφόρμα.

 

Η λογική του εγχειρήματος δεν είναι απλώς η ανάδειξη των φτηνότερων αγορών. Η ιδέα βασίζεται στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις απόψεις των άλλων καταναλωτών. Η καταγραφή των απόψεων γίνεται με τρόπο ολοκληρωμένο σε διαφορετικές φάσεις: από τη στιγμή που κάποιος επισκέπτεται το e-shop, κατά την παραγγελία και την παραλαβή. Αξιολογούνται διαφορετικές παράμετροι όπως η πλοήγηση, η ασφάλεια, οι τιμές των προϊόντων κ.λπ. Η διαδικασία είναι γρήγορη και εντάσσεται εύκολα στις ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σήμερα έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 65.000 κριτικές καταναλωτών από 25 e-shops στο διάστημα της πιλοτικής λειτουργίας που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014.

 

Η μεγάλη επιβράβευση ήρθε μέσα στο καλοκαίρι. Το e-satisfaction βραβεύτηκε στα Ελληνικά Βραβεία Επιχειρηματικότητας και πλέον από τον Σεπτέμβριο η νέα εταιρεία είναι γεγονός. Στον άμεσο σχεδιασμό της είναι η οργάνωσή της και το άνοιγμά της στο διεθνές περιβάλλον, κρατώντας ωστόσο όλο το σκέλος της υποστήριξης στην Ελλάδα (και κατά συνέπεια και τις θέσεις εργασίας).

 

Scroll to top