trakter-rodakina

30/09/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

Δεν ρισκάρουν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί

Οκτώ στους δέκα επιλέγουν να ακολουθήσουν μια στάση αναμονής ως προς τα επενδυτικά και αναπτυξιακά τους σχέδια προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν πιθανά λάθη που θα ζημιώσουν τα μέλη τους, υπογραμμίζεται σε σχετική έρευνα.
      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Του Νίκου Φωτόπουλου

Ατολμία και συντηρητισμός οδηγούν τους αγροτικούς συνεταιρισμούς της Ελλάδας εκτός αγορών, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η δραστηριότητα και η ανταγωνιστικότητα τους βρέθηκαν στο επίκεντρο έρευνας που πραγματοποιήθηκε στον Τομέα Αγροτικής Οικονομίας του Τμήματος Γεωπονίας. Τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάζονται συγκεντρώθηκαν με τη βοήθεια ερωτηματολογίου και προσωπικών συνεντεύξεων με υψηλόβαθμα στελέχη 39 αγροτικών συνεταιρισμών της Χώρας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Συνεταιρισμοί δεν αγαπούν τον επιχειρηματικό κίνδυνο. Η πλειοψηφία τους (82%) επιλέγει να ακολουθήσει μια στάση αναμονής ως προς τα επενδυτικά και αναπτυξιακά τους σχέδια προκειμένου να ελαχιστοποιήσει πιθανά λάθη που θα ζημιώσουν τα μέλη τους.

Το 31% των Συνεταιρισμών δεν θεωρούν ότι έχουν επιθετική στάση έναντι των ανταγωνιστών τους. Μόνο το 21% ακολουθεί τη στρατηγική της γρήγορης επίθεσης έναντι της πολιτικής που ακολουθούν οι κεφαλαιουχικές ανταγωνίστριες επιχειρήσεις τροφίμων.

Η πλειοψηφία των Συνεταιρισμών στην Ελλάδα ενδιαφέρεται κυρίως για τη δυνατότητα εξυπηρέτησης συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών με προϊόντα χαμηλού κόστους και στη συνέχεια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Οι μισοί (47%) συνεταιρισμοί είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τις αλλαγές που μπορούν να κάνουν στα υπάρχοντα προϊόντα αλλά και στην εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς προτιμούν να κινούνται με μικρά και σταθερά βήματα, ακολουθώντας πολλές φορές άλλες πρωτοπόρες επιχειρήσεις τροφίμων. Δηλαδή, βασίζονται περισσότερο σε προϊόντα που έχουν γίνει ήδη αποδεκτά από τους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση (56,2%) στα ήδη δοκιμασμένα προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο, καθώς είναι επιφυλακτικοί, μη θέλοντας να ρισκάρουν εισάγοντας καινοτόμα προϊόντα. Τα προϊόντα που παράγει και εμπορεύεται ο Συνεταιρισμός αποτελούν κριτήριο για τη συχνότητα εισαγωγής νέων προϊόντων στην αγορά.

 

efsyn.gr

Scroll to top