02/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εγκαίνια με… άρωμα εκλογών

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ- Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε χθες στην κυκλοφορία τον σταθμό Ταύρου που έμενε χορταριασμένος καίτοι κατασκευάστηκε πριν από πέντε χρόνια.
      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Σε ένα απροκάλυπτα προεκλογικό σκηνικό, ο υπουργός Μεταφορών εγκαινίασε χθες τον νέο σταθμό του προαστιακού στον Ταύρο, που είχε κατασκευαστεί πριν από πέντε χρόνια αλλά παρέμενε χορταριασμένος.

 

Προς το παρόν οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να ανεβοκατεβαίνουν σκάλες και θα χρειαστεί να περιμένουν τουλάχιστον ώς τις αρχές του 2015 για να τοποθετηθούν και να λειτουργήσουν τα προβλεπόμενα ασανσέρ.

 

Είναι ένας από τους τέσσερις «ξεχασμένους» σταθμούς του δικτύου της Αττικής, από τους οποίους δύο (Ρουφ, Λεύκα) έχουν τεθεί σε λειτουργία, ενώ αυτός στον Πύργο Βασιλίσσης στους Αγίους Αναργύρους αναμένεται να δοθεί στο κοινό στο τέλος του χρόνου. «Είναι μια σημαντική στιγμή», είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, παρουσία του δημάρχου Μοσχάτου-Ταύρου Ανδρέα Ευθυμίου και κατοίκων της περιοχής.

 

Οι υπό κατασκευή γραμμές

 

Στη συνέχεια πρόβαλε τις… αντιμνημονιακές του επιτυχίες, δηλώνοντας ότι δεν εφάρμοσε τις επιταγές του δεύτερου Μνημονίου για μείωση προσωπικού και αύξηση τιμών στα εισιτήρια, ενώ υποσχέθηκε πάλι προσλήψεις στις συγκοινωνίες που σέρνονται πάνω από ένα χρόνο.

 

Η υπό κατασκευή γραμμή του προαστιακού στη διαδρομή Πειραιάς-σταθμός Λαρίσης-Σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών περιλαμβάνεται στα… ολυμπιακά έργα! Οι σχεδιασμοί προέβλεπαν ένα δίκτυο που θα εξυπηρετούσε 150.000 επιβάτες την ημέρα. Σήμερα μεταφέρει μόνον 3-4.000 άτομα και με αυξημένο κατά 40% κόστος λόγω της χρήσης ντιζελοκίνητων τρένων. Μόνον για καύσιμα ο Οργανισμός επιβαρύνεται με 8 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ ακριβότερη είναι και η συντήρηση των συρμών.

 

Χθες ο Θ. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διαβεβαίωσε ότι τον Μάιο θα λειτουργήσει το προσωρινό σύστημα ηλεκτροκίνησης της γραμμής, που θα επιτρέψει να γίνονται 18 δρομολόγια την ημέρα σε κάθε κατεύθυνση, ενώ θα μειώσει στα 40 λεπτά και χωρίς μετεπιβίβαση τη σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το «Ελ. Βενιζέλος».

 

Το τμήμα των 13,5 χλμ. από τον Πειραιά ώς τις Τρεις Γέφυρες, με προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, βρίσκεται υπό κατασκευή από το 2005 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015. Τον ερχόμενο Μάρτιο προβλέπεται να λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα-Κιούρκα, που θα προστεθεί στο ήδη έτοιμο τμήμα Κιούρκα-Χαλκίδα.

 

Ρυθμίσεις στον Πειραιά

 

Από αύριο και ώς τη λήξη των έργων της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ευρύτερη περιοχή του ομώνυμου σταθμού. Θα είναι εκτός λειτουργίας η πεζογέφυρα που συνδέει τον σταθμό του ΗΣΑΠ με το λιμάνι. Η κυκλοφορία στην ακτή Καλλιμασιώτη (προέκταση της λεωφόρου Ποσειδώνος) στο ρεύμα προς τον Αγιο Διονύσιο θα μετατοπιστεί προς τη θάλασσα, στο τμήμα από τη διασταύρωση με την Καποδιστρίου ώς την Αγίου Διονυσίου. Το ρεύμα προς το κέντρο του Πειραιά θα παραμείνει ως έχει. Η Λουδοβίκου μετατρέπεται σε αδιέξοδο, ενώ αλλάζουν κατεύθυνση οι Καποδιστρίου και Ναυαρίνου.

 

Scroll to top