getFile

05/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακριβότερη 30% η Πατρών-Πύργου

Δημοπρατούνται τη Δευτέρα τα έργα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Μιχ. Χρυσοχοΐδη, με καθυστέρηση ως προς το χρονοδιάγραμμα και αυξημένο κόστος.
      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Με καθυστέρηση ως προς το χρονοδιάγραμμα και κυρίως ακριβότερα πάνω από 30%, δημοπρατούνται τη Δευτέρα τα υπολειπόμενα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, τη «λαιμητόμο» της Δυτικής Πελοποννήσου. Η ανακοίνωση έγινε χθες από τον αρμόδιο υπουργό Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος… διέψευσε διπλά τις νομοθετικές ρυθμίσεις και τις ανακοινώσεις που είχε κάνει (15/5/2014).

 

Το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, συνολικού μήκους 150 χλμ., αφαιρέθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την εργολαβία της «Ολυμπίας οδού», που πλέον θα καταλήγει στην Πάτρα, στο πλαίσιο της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, και προβλεπόταν η επαναδημοπράτησή του ως κλασικού δημόσιου έργου. Με το άρθρο 5 του νόμου 4219/2013, με τον οποίο επικυρώθηκε η συμφωνία, ορίζεται σαφώς ότι «το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα χαρακτηρίζεται έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014».

 

Η δημοπρασία

 

Ο ίδιος ο Μ. Χρυσοχοΐδης είχε πει ότι η δημοπρασία θα γίνει μετά το Πάσχα. Δεν έγινε όμως λόγω καθυστέρησης στην ένταξή του στις χρηματοδοτήσεις του ΣΕΣ, του νέου ΕΣΠΑ, ενώ και τώρα δεν είναι σαφές ότι υπάρχει έγκριση από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

 

Το σημαντικότερο όμως θέμα είναι το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού. Το τμήμα των 75 χλμ. στη διαδρομή Πάτρα-Πύργος έχει κατασκευαστεί κατά 60% από τους εργολάβους της Ολυμπίας οδού, όπου επικεφαλής είναι η γαλλική Vinci αλλά μετέχουν όλοι οι «μεγάλοι» του εγχώριου κατασκευαστικού τομέα («Ακτωρ», «J&P-Αβαξ», ΤΕΡΝΑ). Τον Μάιο τα υπολειπόμενα έργα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, κόστιζαν 340 εκατ. ευρώ – ο ίδιος διαβεβαίωνε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Χθες ανακοίνωσε ότι ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 443 εκατ. ευρώ, δικαιολογώντας την αύξηση σε «δαπάνες για απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες». Υποσχέθηκε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2015, θα ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια και θα εξασφαλίσουν 1.500 θέσεις εργασίας.

 

Ισόπεδες διαβάσεις

 

Το έργο είναι αναγκαίο για την περιοχή, αφού ο σημερινός εθνικός δρόμος, που εξυπηρετεί την Αχαΐα, την Ηλεία αλλά και τη Ζάκυνθο, διέρχεται από κατοικημένες περιοχές, γι΄αυτό σε πολλά σημεία το όριο ταχύτητας είναι μόλις 60 χλμ., διαθέτει 12 φωτεινούς σηματοδότες και εκατοντάδες ισόπεδες διαβάσεις.

 

Το τμήμα των 60 χλμ. Καλό Νερό-Κυπαρισσία είναι ακόμη στη φάση των μελετών, ενώ στο προηγούμενο κομμάτι Πύργος-Καλό Νερό των περίπου 60 χλμ. που διέρχεται από τον βιότοπο του Καϊάφα προβλέπεται μόνον αναβάθμιση οδικής ασφάλειας.

 

Scroll to top