olp-slider

06/10/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Τεχνική συνάντηση για ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο

Σύμφωνα με τον ΟΛΠ το πρόγραμμα αυτό συντονίζεται από την «QENERGY Europe» και αποτελεί το πρώτο Ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο,το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία.
      Pin It

Σε τεχνική συνάντηση εργασίας με άλλους 17 εταίρους, στις 6 και 7 Οκτωβρίου, συμμετέχει ο ΟΛΠ για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος POSEIDON-MED, το οποίο είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό – Διασυνοριακό έργο για ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Bunkering project) στη Μεσόγειο και την Αδριατική Θάλασσα.

Σύμφωνα με τον ΟΛΠ το πρόγραμμα αυτό συντονίζεται από την «QENERGY Europe» και αποτελεί το πρώτο Ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο,το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου.

Το έργο στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς. Το LNG είναι μια ελκυστική και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση σε σχέση με το MGO και το HFO ενώ ταυτόχρονα μπορεί να συμβάλει σε μια βιώσιμη, οικονομικά αποδοτική, και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλιακή βιομηχανία. Το POSEIDON-MED αρχικά επικεντρώνεται στα ευρωπαϊκά κράτη μέλη που συμμετέχουν – Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Κροατία, Σλοβενία ​​- και απώτερος στόχος του είναι να προετοιμάσει ένα λεπτομερές συνολικό σχέδιο εφαρμογής ώστε να υιοθετηθεί ευρέως σε όλη την Αδριατική και την περιοχή της Μεσογείου.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης τόνισε: “Το λιμάνι του Πειραιά, ως το μεγαλύτερο κέντρο της διεθνούς ναυτιλίας και ένα από τα κύρια λιμάνια ανεφοδιασμού deep-sea πλοίων, αναμένεται να λειτουργήσει ως η βάση (energy transit hub) για την ανάπτυξη του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας του έργου. Συμμετέχει σε ένα έργο με στόχο το 2020 με τη συμβολή όλων των Λιμενικών Αρχών της Μεσογείου, της Αδριατικής Θάλασσας, Ναυτιλιακών Εταιρειών και άλλων ενώ η πρώτη του φάση (τεχνική και οικονομική ανάλυση) έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΤΕΝ –Τ) για συγχρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος MoS Multi- Annual work 2013″.

Οι εταίροι του ΤΕΝ-Τ Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι:

1. QEΝERGY Europe (Coordinator)

2. OceanFinance Ltd.

3. Environmental Protection Engineering S.A.

4. Naval Architecture Progress Ultd.

5. Hellenic Lloyd’s SA

6. Minoan Lines Shipping S.A.

7. Superfast Ferries S.A.

8. Anonimi Naftiliaki Eteria Kritis S.A.

9. Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises S.A.

10. Hellenic Seaways Maritime S.A.

11. Hellenic Shortsea Shipowners Association

12. Piraeus Port Authority S.A. (main PORT HUB)

13. Contship Italia Spa S.A.

14. Autorità Portuale della Spezia

15. Port of Rijeka Authority

16. Luka Koper d.d.

17. Trieste Port Authority

18. Venice Port Authority

Ο Γ. Ανωμερίτης σημείωσε ακόμα οτι «ο ΟΛΠ μέσω της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει και στις πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί για την προώθηση τεχνογνωσίας επί των θεμάτων μετατροπής των μηχανών πλοίων από πετρέλαιο σε LNG, ένα θέμα το οποίο παρά τις δυσκολίες του θα μπορούσε να ενισχύσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του Πειραιά».

 

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

 

 

efsyn.gr

Scroll to top