limani

07/10/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Επιστολή ΟΜΥΛΕ και Λιμενεργατών στον Γιάννη Μώραλη

Οι εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ζητούν να μάθουν τις θέσεις του δημάρχου για το μέλλον του ΟΛΠ και τη δημιουργία Λιμενικού Ταμείου Πειραιά .
      Pin It

Επιστολή στον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου έστειλε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ σχετικά με το θέμα δημιουργίας Λιμενικού Ταμείου Πειραιά που ανακοίνωσε πριν μερικές μέρες ο δήμαρχος.

Στην επιστολή αναφέρεται: Είναι γνωστό ότι ο ΟΛΠ λειτουργεί ως ενιαίος Οργανισμός βάσει του Ν.2688/1999, ο οποίος ενσωματώνει ρυθμίσεις του Ν.1559/1950. Το Λιμάνι του Πειραιά είναι από τα πλέον αντιπροσωπευτικά Λιμάνια που παρέχουν υπηρεσίες σε όλες τις λιμενικές δραστηριότητες, καθώς επίσης διαδραματίζει ρόλο Δημόσιας Λιμενικής Αρχής για το σύνολο της Λιμενικής Ζώνης.

Ο ΟΛΠ εξυπηρετεί τον Τομέα της Κρουαζιέρας, της Ακτοπλοΐας, των Δεξαμενών και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Διαχειρίζεται, επίσης, το Συμβατικό Φορτίο, τον Σταθμό Αυτοκινήτων (Car Terminal) και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Container Terminal). Η Κυβέρνηση μετά την παραχώρηση, το 2009, των εμπορικών προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην ΣΕΠ (COSCO), έχει δρομολογήσει την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ προχωρώντας σε Προκήρυξη Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Το εγχείρημα αυτό, ως μοντέλο λιμενικής πολιτικής, δεν έχει προηγούμενο ούτε στα ευρωπαϊκά, ούτε στα διεθνή δεδομένα, ενώ οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές για την σχέση Λιμανιού – Πόλης, την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και την ιστορική πορεία του Λιμανιού, αλλά και για ζωτικές δραστηριότητες της οικονομίας, όπως ο Τουρισμός, η Ακτοπλοΐα, το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο. Έτσι, λοιπόν, η επιχειρούμενη αυτή πώληση έχει συγκεντρώσει την αντίθεση, εκτός των εργαζομένων, των παραγωγικών δυνάμεων, των επιμελητηρίων, αλλά και της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έτσι όπως είχε εκφραστεί προεκλογικά.

Ταυτόχρονα έχει κατατεθεί στο ΣτΕ Αίτηση Ακύρωσης της Προκήρυξης Προσέλκυσης Ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, τόσο από τα Συνδικάτα, όσο και από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και τα Επιμελητήρια, η οποία πρόκειται να συζητηθεί στις 2 Δεκεμβρίου 2014. Κατόπιν όλων αυτών με έκπληξη βλέπουμε να έρχεται, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση, ως θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρόταση δημιουργίας Λιμενικού Ταμείου του Δήμου, στο οποίο θα περιλαμβάνονται η Κρουαζιέρα και η Ακτοπλοΐα, μέρος της οποίας ανήκει σήμερα εκτός των ορίων του Δήμου Πειραιά.

Η οποιαδήποτε πρόταση για την διαχείριση του Λιμανιού θα πρέπει να εντάσσεται σε μια Εθνική Λιμενική Πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου Δημόσιου Οργανισμού ΟΛΠ, που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί τον ρόλο Δημόσιας Αρχής Λιμένος, κυρίως όμως, θέτει ως προαπαιτούμενο την ΑΠΑΙΤΗΣΗ να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Οποιαδήποτε πρόταση έρχεται να ενσωματωθεί στην πολιτική της πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δυστυχώς, διευκολύνει τα Κυβερνητικά σχέδια για πλήρη ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού. Η ακύρωση της πώλησης των μετοχών και η κατοχύρωση του Δημόσιου Χαρακτήρα του Λιμανιού είναι προαπαιτούμενα και μη διαπραγματεύσιμα σε ένα διάλογο που μπορεί να γίνει με την Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς και τους εργαζόμενους για το μοντέλο ανάπτυξης του Λιμανιού, με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις, και τις επενδυτικές δυνατότητες αυτού. Θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να μην συζητηθεί η συγκεκριμένη πρόταση, αλλά απεναντίας να συζητηθούν οι τρόποι και οι πρωτοβουλίες για την ακύρωση της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων θα είμαστε παρόντες στο Δημοτικό Συμβούλιο για να καταθέσουμε τις θέσεις μας και να ενημερώσουμε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τα θέματα του ΟΛΠ».

Να σημειωθεί ότι σήμερα το απόγευμα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Πειραιά, κατά τη διάρκεια του οποίου ο Γιάννης Μώραλης θα ανακοινώσει αναλυτικά την πρότασή του για το λιμάνι του Πειραιά.

ΧΡ.ΠΑΠ.
efsyn.gr

Scroll to top