08/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕΓΝΑΤΙΑ - ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ

Αιματηρή η καθυστέρηση στο άνοιγμα του δρόμου

      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

MOTION TEAM/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Παράξενη τροπή παίρνει η υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος με την νταλίκα την περασμένη Κυριακή στην Εγνατία οδό, καθώς αποκαλύφθηκε έγγραφο της Τροχαίας, σύμφωνα με το οποίο ο δρόμος θα έπρεπε να παραμείνει κλειστός λόγω έργων μόνο για δέκα (10) λεπτά της ώρας και να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία 50 λεπτά νωρίτερα από τη στιγμή της τραγωδίας.

 

Από το ενημερωτικό έγγραφο προκύπτει πως την ώρα του δυστυχήματος ο δρόμος θα έπρεπε να είναι ανοιχτός. Σύμφωνα με αυτό, η άδεια που είχε η εταιρεία από την Αστυνομική Διεύθυνση Ημαθίας ήταν να κλείσει ο δρόμος από τις 09.30 μέχρι τις 09.40 το πρωί της Κυριακής, δηλαδή για 10 λεπτά μόνον! Η εντολή δεν τηρήθηκε ούτε από την αστυνομία ούτε από την εταιρεία που έκανε τις εργασίες, αφού η μοιραία νταλίκα παρέσυρε τα αυτοκίνητα και σκόρπισε τον θάνατο 50 λεπτά αργότερα από την ώρα που προβλεπόταν ότι θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες.

 

Απολογία και αποχώρηση

 

Στο μεταξύ, χθες, ελεύθερος χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο αφέθηκε μετά την απολογία του στον τακτικό ανακριτή Βέροιας ο 42χρονος υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας που εκτελούσε τις εργασίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι δεν ήταν ευθύνη της αναδόχου η σήμανση για τη διακοπή της κυκλοφορίας, αλλά μόνο η σήμανση των έργων που εκτελούνταν, ενώ υποστήριξε πως δεν είδε τίποτα από το τροχαίο, γιατί βρισκόταν σε απόσταση τριών χιλιομέτρων μακριά. Οι «επαρκείς» -όπως τις χαρακτήρισε ο δικηγόρος του- εξηγήσεις φαίνεται ότι έγιναν δεκτές από ανακριτή και εισαγγελέα, που έκριναν ότι έπρεπε να αφεθεί ελεύθερος άνευ όρων.

 

Αύριο, ενώπιον του τακτικού ανακριτή Βέροιας αναμένεται να προσαχθεί για απολογία και ο 39χρονος οδηγός της μοιραίας νταλίκας που «θέρισε» πέντε ανθρώπους και τραυμάτισε 30. Οι προανακριτικοί ισχυρισμοί του ότι «χάλασαν τα φρένα» φαίνεται να επιβεβαιώνονται, τόσο από τα πρώτα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων όσο και από τον 46χρονο συνοδηγό του, που αρχικά είχε εξαφανιστεί, αλλά στη συνέχεια παρουσιάστηκε αυθορμήτως στην αστυνομία.

 

Μαρτυρία

 

Οπως έγινε γνωστό, ο 46χρονος Ρουμάνος εκπαιδευόταν στο συγκεκριμένο δρομολόγιο από τον οδηγό της νταλίκας. Ο ίδιος υποστήριξε στους αστυνομικούς πως φοβήθηκε μετά την καραμπόλα και απομακρύνθηκε από το σημείο του δυστυχήματος σε κατάσταση σοκ. Αργότερα εμφανίστηκε να περιφέρεται στο χωριό Σφηκιά κοντά στη Βέροια και, αφού μίλησε με κάποιους από τους κατοίκους, πήγε στο αστυνομικό τμήμα του χωριού. Ο συνοδηγός φέρεται να είπε στους αστυνομικούς -όπως και ο οδηγός της νταλίκας- ότι επιχείρησε με σήματα να ειδοποιήσει τους εργάτες της εταιρείας που εκτελούσε το έργο στην Εγνατία οδό για το πρόβλημα με τα φρένα της νταλίκας. Μετά την προανακριτική κατάθεσή του, αφέθηκε ελεύθερος.

 

Από την πλευρά των πραγματογνωμόνων, ο ισχυρισμός του οδηγού του μοιραίου φορτηγού μοιάζει αληθοφανής. Είναι απολύτως λογικό και πιθανό το ενδεχόμενο τα φρένα να «άναψαν», λόγω της συχνής χρήσης στις κατηφόρες της Εγνατίας οδού από φορτωμένο όχημα με 19 τόνους εμπορεύματος και να λειτουργούσαν μεν, αλλά να μην είχαν αποτελεσματικότητα στην πέδηση. Ωστόσο -όπως εξηγούν- ένας επαγγελματίας οδηγός έπρεπε να το γνωρίζει αυτό. Επίσης θεωρούν ότι, από τη στιγμή που διαπίστωσε την απώλεια των φρένων, θα έπρεπε να έχει ρίξει την νταλίκα στο στηθαίο, ώστε να ανατραπεί σε άδειο δρόμο ή να την κατευθύνει σε άλλες ακινητοποιημένες νταλίκες και όχι στα Ι.Χ. Στο σενάριο των χαλασμένων φρένων συνηγορεί και η φωτιά που ξέσπασε αμέσως μετά και αποδίδεται στην υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης.

 

Scroll to top