10/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για όλα φταίει ο… Ρουμάνος

Προφυλακιστέος με ειδική διάταξη μόνο ο 39χρονος οδηγός για το πολύνεκρο δυστύχημα στην Εγνατία, ενώ πληθαίνουν καταγγελίες και στοιχεία για τις ευθύνες του εργολάβου, της εταιρείας και της Τροχαίας.
      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

Διάσπαρτες οι ευθύνες, μόνο ένας στη φυλακή… Με ειδική διάταξη του νόμου που προβλέπει προσωρινή κράτηση για τους υπαίτιους πολύνεκρων τροχαίων δυστυχημάτων, έστω και αν πρόκειται για πλημμέλημα, κρίθηκε χθες προφυλακιστέος μετά την απολογία του στην ανακρίτρια Βέροιας ο 39χρονος Ρουμάνος οδηγός της νταλίκας.

 

Προς το παρόν, φαίνεται να είναι ο μόνος που σηκώνει το βάρος της φονικής καραμπόλας στην Εγνατία Οδό, παρότι έχουν έρθει στο φως στοιχεία για ελλιπή σήμανση του δρόμου, παραβίαση των χρονικών ορίων που είχε θέσει η Τροχαία στα έργα και σειρά άλλων καταγγελιών. «Ζω έναν εφιάλτη…», φέρεται να ήταν οι πρώτες κουβέντες που είπε στην τακτική ανακρίτρια ο 39χρονος οδηγός. Κατά την προσαγωγή του, έμοιαζε ιδιαίτερα καταβεβλημένος και το βλέμμα του ήταν χαμένο, σαν να μην πίστευε τι έχει συμβεί.

 

Απολογία

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως και στην προανακριτική του κατάθεση, έτσι και στην απολογία χθες, επέμεινε στον ισχυρισμό των χαλασμένων φρένων, επικαλούμενος βλάβη στο σύστημα πέδησης του φορτωμένου οχήματος. Κατά τις ίδιες πηγές, είπε ότι το πρόβλημα παρουσιάστηκε στα τελευταία 5 χιλιόμετρα πριν από τη φονική πρόσκρουση στα ακινητοποιημένα Ι.Χ., ενώ κατά τα τελευταία 500 μέτρα της πορείας του τα φρένα δεν λειτουργούσαν καθόλου.

 

Σχετικά με τις προειδοποιητικές πινακίδες, υποστήριξε ότι δεν κατάλαβε το περιεχόμενό τους ούτε είδε περιπολικό αυτοκίνητο. Τόνισε ότι είδε μόνο τους εργάτες με τις σημαίες, εκ των οποίων ο πρώτος βρισκόταν 400 μέτρα από το σημείο του δυστυχήματος. Ωστόσο, φέρεται να δήλωσε ότι «φταίξανε κι άλλοι παράγοντες…».

 

Είναι η πρώτη φορά που κάποιος προφυλακίζεται με τη συγκεκριμένη διάταξη του νόμου. Φαίνεται ότι ο 39χρονος οδηγός κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος ως ύποπτος φυγής, διότι είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού. Σύμφωνα με νομικές πηγές, με δεδομένο ότι οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι σε βαθμό πλημμελήματος (ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή), το όριο της προσωρινής κράτησης είναι το 6μηνο (και όχι 18μηνο, όπως προβλέπεται για τα κακουργήματα), που μπορεί να παραταθεί κατά επιπλέον 3 μήνες με απόφαση δικαστικού συμβουλίου.

 

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη αφέθηκε ελεύθερος χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο, μετά την απολογία του, ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας που εκτελούσε τα έργα στο συγκεκριμένο κομμάτι της Εγνατίας Οδού και κατηγορείται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών. Στο μεταξύ, εν αναμονή του πορίσματος των πραγματογνωμόνων, που αναμένεται την προσεχή εβδομάδα, κανείς άλλος δεν μοιάζει να σηκώνει το βάρος της ευθύνης για το πολύνεκρο δυστύχημα. Και αυτό, παρ’ ότι προκύπτουν στοιχεία προς διερεύνηση τουλάχιστον, όπως:

 

*Το έγγραφο της Τροχαίας που προέβλεπε κλείσιμο του δρόμου για μόλις 10’ λεπτά, σχεδόν μία ώρα πριν από το δυστύχημα.

*Μαρτυρίες αυτοπτών που υποστήριξαν και αυτοί ότι δεν είδαν περιπολικό της Τροχαίας νωρίτερα να βρίσκεται στο σημείο.

*Μαρτυρίες που αναφέρουν πως η σήμανση ήταν πλημμελής, διότι δεν υπήρχαν προειδοποιητικοί δείκτες και πινακίδες σε μεγάλη απόσταση, ώστε να προειδοποιούν έγκαιρα τους οδηγούς.

 

Καταγγελίες

 

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και μια επιστολή που έστειλαν οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων, μέσω του συνδικάτου τους, στα συναρμόδια υπουργεία, την Τροχαία και την Εγνατία Οδό. Μεταξύ άλλων, ζητούν να μάθουν γιατί στην Ελλάδα επιτρέπεται να κινούνται τα Σαββατοκύριακα στις εθνικές οδούς φορτηγά δημόσιας χρήσης, ενώ σε όλη την Ευρώπη αυτό απαγορεύεται, αλλά και γιατί δεν υπήρχε -στη συγκεκριμένη περίπτωση- σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού από βανάκια με προειδοποιητικά φώτα και κορίνες.

 

Επίσης, ζητούν να πληροφορηθούν, γιατί η Τροχαία δεν ήταν παρούσα στο σημείο και ποια μέτρα είχε λάβει ο εργολάβος, αλλά και γιατί οι εμπλεκόμενοι (Εγνατία, Τροχαία, εργολάβος) δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας στον παράπλευρο δρόμο. Καταλογίζουν, τέλος, αδιαφορία στα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία χαρακτηρίζουν ηθικούς αυτουργούς, όχι μόνο για το συγκεκριμένο δυστύχημα, αλλά και για τα προγενέστερα σε Τέμπη, Μαλιακό και Αλιάκμονα.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα κείμενο του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού (Απρίλιος 2014), που περιέχει και τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία για τη σύνθεση της κυκλοφορίας. Βάσει αυτών, το ποσοστό των βαρέων οχημάτων (στα τμήματα εκείνα για τα οποία υπάρχουν στοιχεία) ήταν πέρυσι μεταξύ 12% και 24% επί του συνόλου (των κινούμενων οχημάτων). Χαρακτηριστικά, στον κόμβο Πολύμυλου-Βέροιας τα φορτηγά αντιστοιχούσαν πέρυσι στο 17% του συνόλου των κινούμενων οχημάτων, έναντι 14% το 2009, ενώ το ίδιο ισχύει και για το τμήμα της οδού μεταξύ Κοζάνης και Πολύμυλου (πηγή: Τμήμα Κυκλοφορίας-Τομέας Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε.).

 

Scroll to top