12/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΑκυρώΣτΕ τον νόμο

      Pin It

Της Μαρίας Δήμα

 

Συζητήθηκαν χθες στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι αιτήσεις της ΑΔΕΔΥ, της ΠΟΕ – ΟΤΑ και άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι οποίες στρέφονται κατά της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ έξω από το δικαστικό Μέγαρο είχε συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου.

 

Οι αιτούντες ζήτησαν να ακυρωθούν ως αντίθετες στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.

 

Οι νομικοί εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων στην τοποθέτησή τους κατά τη διάρκεια της συζήτησης υποστήριξαν μεταξύ άλλων ότι: «Δεν είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση, θα πρέπει να υπάρχει. Η καρδιά του προβλήματος είναι ο επιμερισμός ότι συγκεκριμένος αριθμός δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να βαθμολογηθεί υποχρεωτικά με πολύ χαμηλό βαθμό. Τι εξυπηρετεί δηλαδή η αναγκαστική βαθμολόγηση του 15% με βαθμολογία από 1 έως 6 στην κλίμακα του 10; Αφενός συγκρίνονται πτυχιούχοι με απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προσελήφθησαν όμως για διαφορετικό σκοπό. Πρόκειται για ισοπεδωτική λειτουργία με τυχαία και συμπτωματικά κριτήρια».

 

Από την πλευρά τους οι δικηγόροι του Δημοσίου υπεραμύνθηκαν της συνταγματικότητας της αξιολόγησης. Ενώ το βασικό πρόβλημα αντισυνταγματικότητας κατά τους εργαζόμενους είναι η ποσόστωση στη βαθμολόγηση, το Δημόσιο αντέτεινε πως η άρνηση των υπαλλήλων να προχωρήσουν στην αξιολόγηση (που έχει εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες και έχει κριθεί νόμιμη) και οι αλλεπάλληλες απεργίες για αυτό τον λόγο «σημαίνουν για μας ότι δεν θέλουν να αλλάξουν τίποτα. Τα κακώς κείμενα να μην αλλάξουν».

 

Παράλληλα υπογράμμισαν πως με βάση τον νόμο όσοι αξιολογηθούν με χαμηλό βαθμό το 2013 δεν θα υποστούν καμιά επίπτωση, μισθολογική ή άλλη, και μάλιστα αυτή η άσχημη βαθμολόγηση, αν την επόμενη χρονιά σημειωθεί βελτίωση στην αξιολόγησή τους, θα διαγραφεί οριστικά από τον φάκελό τους.

 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη συγκριτική αξιολόγηση με άριστα το 10, ένα ποσοστό 25% των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει υποχρεωτικά να βαθμολογηθεί με 9-10 (άριστα), ένα 60% με 7-8 (μέτρια – καλά) και ένα 15% αναγκαστικά με 1-6 (άσχημα).

 

Scroll to top