14/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Εξυπνες» στάσεις, χαζές δικαιολογίες

Από τις λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας το υπουργείο Υποδομών κρίνει ότι λείπουν οι ηλεκτρονικές πινακίδες. Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης «ξέχασε» να σχολιάσει τις αυξήσεις στα εισιτήρια που κατέγραψε η ΕΛ.ΣΤΑΤ.
      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Αύξηση 5,9% στις τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατέγραψε η ΕΛ.ΣΤΑΤ. τον Σεπτέμβριο, «αδειάζοντας» με στοιχεία τους πανηγυρισμούς του υπουργείου Μεταφορών, που στο ίδιο διάστημα υποσχόταν μειώσεις! Να σημειωθεί ότι από τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης, η συνολική πτώση τιμών διαμορφώθηκε στο 1,5%.

 

Αναλυτικά στοιχεία για τον πρώτο μήνα εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής στα μέσα μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο αναμένεται να δοθούν σήμερα. Χθες πάντως, ο επικεφαλής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών δήλωσε ότι τον περασμένο μήνα τα έσοδα του ΟΑΣΑ αυξήθηκαν περίπου κατά 100.000 ευρώ και -μαζί με τις ετήσιες κάρτες- αναμένεται να φτάσουν τα 170.000 ευρώ. Ο Γρ. Δημητριάδης απέφυγε πάντως να μιλήσει για την κατά 50% επιβάρυνση των επιβατών που χρησιμοποιούσαν τη φτηνή κάρτα των 20 ευρώ. Αναφέρθηκε αόριστα στη στροφή τους από εισιτήρια στις κάρτες, που έγιναν πιο φτηνές για όσους χρησιμοποιούν το μετρό.

 

Η σημαντική αυτή παράμετρος απουσίαζε από το χθεσινό «πανηγύρι» στη Β. Σοφίας για τις πρώτες «έξυπνες» στάσεις στο δίκτυο των λεωφορείων. Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης και όλη η ηγεσία των αστικών συγκοινωνιών έδωσαν το «παρών» μπροστά στις κάμερες, για να παρουσιάσουν το πιλοτικό σύστημα που ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για την άφιξη του δρομολογίου.

 

Εκτός από τον ηλεκτρονικό πίνακα που έχει τοποθετηθεί σε 10 στάσεις της γραμμής 224 Πολύγωνο-Καισαριανή, οι επιβάτες μπορούν να πληροφορούνται τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου από το tablet ή το κινητό τους. Υπολογίζεται ότι το επόμενο εξάμηνο θα καλυφθούν συνολικά 100 στάσεις και θα φτάσουν τις 1.000 με την πλήρη ανάπτυξη του συστήματος, το οποίο θα δίνει πληροφορίες για την κίνηση 1.750 λεωφορείων και 250 τρόλεϊ.

 

Οι στάσεις που μπήκαν στην ηλεκτρονική εποχή είναι Ευαγγελισμός και Ρηγίλλης (προς τις δύο κατευθύνσεις), Πεδίον Αρεως και Πανελλήνιος (στο ρεύμα προς Πολύγωνο), Πολυτεχνείο, Κάνιγγος, Ακαδημίας και Σύνταγμα (ρεύμα προς Καισαριανή). «Είναι ένα έργο που βρισκόταν 10 χρόνια στα συρτάρια», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και προανήγγειλε ότι στο τέλος του χρόνου θα υπογραφεί η σύμβαση για τα «έξυπνα» εισιτήρια, που θα βοηθήσουν αποτελεσματικά στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

 

Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, που προωθούν τη μετεπιβίβαση των πολιτών στο μετρό, βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της διαβούλευσης. Οι αλλαγές προβλέπεται να ξεκινήσουν από τα νότια προάστια, όπου θα διατηρηθεί τουλάχιστον μία λεωφορειακή γραμμή που θα καλύπτει ολόκληρη τη διαδρομή ώς το κέντρο της Αθήνας. Οι νέες γραμμές, όπως η σύνδεση του Γαλατσίου με τον σταθμό «Ειρήνη» του Ηλεκτρικού, μετατίθενται για τον ερχόμενο Απρίλιο. «Θα έχουμε έναν χειμώνα αναπροσαρμογής του δικτύου», υποσχέθηκε ο Γρ. Δημητριάδης, που παραδέχθηκε ότι «είναι δύσκολο να σβήσεις και να ξαναγράψεις τον συγκοινωνιακό χάρτη».

 

Scroll to top