16/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βαρβιτσιώτης κατά ΝΕΛ για την «άγονη» γραμμή στο Βόρειο Αιγαίο

«Δεν εκτελούσε τα δρομολόγια όταν έπαιρνε 3,5 εκατ. ευρώ και θέλει πλοίο χωρίς επιδότηση;»

      Pin It

Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Τρίτη 21 Οκτωβρίου παρέπεμψε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, το αίτημα της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση, χωρίς επιδότηση, του πλοίου της «Μυτιλήνη» σε «άγονη» γραμμή του Β. Αιγαίου. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, καθώς είναι η πρώτη φορά που εταιρεία κηρύσσεται έκπτωτη από επιδοτούμενη γραμμή και την ίδια στιγμή θέτει εκ νέου αίτημα για την ίδια γραμμή. Φαίνεται όμως ότι την υπόθεση την έχει αναλάβει προσωπικά ο ίδιος ο Μ. Βαρβιτσιώτης, καθώς απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Λέσβου της Ν.Δ., Παύλου Βογιατζή, σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Β. Αιγαίο, δήλωσε ότι θα αναλάβει «την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας, η οποία, παρότι επιδοτείτο και δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια με την επιδότηση γιατί προφασιζόταν οικονομικές δυσκολίες, τώρα θέλει να δρομολογήσει τα πλοία της. Τα ίδια πλοία που δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει όταν έπαιρνε και 3,5 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό τώρα θέλει να τα δρομολογήσει ελεύθερα, χωρίς επιδότηση».

 

Οπως εξήγησε, ουσιαστικά η ΝΕΛ θέλει να δεσμεύσει τους κατοίκους του Β. Αιγαίου πάλι σε μια αραιή και πολύ κακής ποιότητας ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και ξεκαθάρισε ότι ανεξάρτητα τι θα αποφασίσει το ΣΑΣ, ο ίδιος δεν είναι διατεθειμένος να καταδικάσει τους νησιώτες του Β. Αιγαίου. Μίλησε επίσης για «Αιγαίο δύο ταχυτήτων», δηλαδή το Βόρειο Αιγαίο που βρίσκεται σε χαμηλή ταχύτητα και το Νότιο Αιγαίο σε ρυθμούς ανάπτυξης, και αναφέρθηκε στην ανισομερή κατανομή σε σχέση με τις επιδοτήσεις των συγκοινωνιών. Οπως σημείωσε, το 2009 το ελληνικό κράτος έδινε 130 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ενώ σήμερα μετά βίας δίνει 75 εκατ. ευρώ και την ίδια ώρα παραμένουν σχεδόν χωρίς καμία αλλαγή οι επιδοτήσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

 

Χρ. Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top