thessaloniki2

17/10/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Μαύρο κι άραχλο βλέπουν το μέλλον οι Θεσσαλονικείς

Βυθισμένοι στην απαισιοδοξία παραμένουν οι κάτοικοι της συμπρωτεύουσας, σύμφωνα με έρευνα της Palmos Analysis που έγινε για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
      Pin It

Οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να ζουν από τα «έτοιμα» ή με δανεικά και δεν σχεδιάζουν μεγάλες αγορές μέσα στο προσεχές 12μηνο. Σε αρνητικό επίπεδο κινούνται βιομηχανία, λιανεμπόριο και κατασκευές.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τη νέα έρευνα «Βαρόμετρο ΕΒΕΘ», που διενεργήθηκε κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου σε επιχειρήσεις και καταναλωτές του νομού Θεσσαλονίκης. Τα κυριότερα συμπεράσματα της Ερευνας Οικονομικής Συγκυρίας: Καταναλωτές, απαισιόδοξοι σε… όλα.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές του νομού Θεσσαλονίκης αναφέρουν:

  •  Διατήρηση της κακής οικονομικής τους κατάστασης με σχετικά μεγαλύτερη (σε σχέση με τον Μάρτιο του 2014) απαισιοδοξία για την περαιτέρω εξέλιξή της.
  • Επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας κατά το τελευταίο έτος, αλλά και αισθητά αυξημένη απαισιοδοξία για το μέλλον.
  • Απαισιοδοξία για την εξέλιξη της ανεργίας στη χώρα.
  • Απροθυμία για την πραγματοποίηση σημαντικών αγορών προς το παρόν και απροθυμία για την πραγματοποίηση τέτοιων αγορών στο μέλλον.
  • Αρκετά χαμηλή πρόθεση για αποταμίευση, με παράλληλη μείωση του ποσοστού όσων θεωρούν πολύ ή αρκετά πιθανό να αποταμιεύσουν στους επόμενους 12 μήνες (14% από 17% τον Μάρτιο του 2014).

Σημειώνεται όμως ότι, σε σχέση με τον Μάρτιο, παρατηρείται ελαφρά αύξηση του ποσοστού όσων δηλώνουν ότι αποταμιεύουν (λίγο ή πολύ) στο 11% (από το 9%), ενώ το 44% εξακολουθεί να «τραβάει» από τις αποταμιεύσεις ή να χρεώνεται όλο και περισσότερο (σχεδόν σταθερό ποσοστό σε σχέση με τον Μάρτιο 2014) και ποσοστό 44% δηλώνουν ότι τα φέρνουν ίσα ίσα με τα εισοδήματά τους.

 

grafima-noikokuria

 

*Αναλυτικά στοιχεία στην «Εφημερίδα των Συντακτών» που κυκλοφορεί σήμερα, Παρασκευή 17 Οκτωβρίου.

 

efsyn.gr

Scroll to top