19/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μανώλης Γιαμνιαδάκης

Γεύσεις… Ελλάδας στον κόσμο!

Τα ελληνικά προϊόντα ταξιδεύουν! Κίνα, Αμερική, Ευρώπη, Ασία. Οι προσπάθειες για την είσοδό τους στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού είναι δύσκολες, απαιτούν υπομονή και πάνω απ’ όλα γνώση και εμπειρία.
      Pin It

Του Δημήτρη Σταθόπουλου

 

Ο Μανώλης Γιαμνιαδάκης δεν στέκεται λεπτό! Τη μία μέρα θα τον συναντήσεις στην Αθήνα και την επόμενη θα δεις check – in στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Λονδίνο, στο Πεκίνο ή όπου άλλου. «Σήμερα, συντελείται μία επανάσταση με ποιοτικά προϊόντα από τη χώρα μας. Διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν μοναδικά, παράλληλα με το μεγάλο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι παραγωγοί. Είναι πλέον σαφές ότι η ποσότητα δεν θα ωφελήσει. Η ποιότητα είναι εκείνη που θα μας κάνει να διαφοροποιηθούμε και επιτύχουμε τον τελικό στόχο».

Γεννημένος τον μήνα του τρύγου

 

Δεν ξεκίνησε χθες! Εξάλλου, όπως επισημαίνει, η επαφή του με τη γη και το αμπέλι άρχισε από τη μέρα της γέννησής του. «Γεννήθηκα μαζί με τον δίδυμο αδελφό μου στις 14 Σεπτεμβρίου 1967, μήνας τρύγου, οργώματος και σποράς. Ισως έτσι εξηγείται το δέσιμό μου με τη γη και τα σπαρτά της και η αγάπη για το κρασί, το λάδι και ό,τι η ελληνική φύση απλόχερα προσφέρει. Η καταγωγή μου από την Κρήτη και ειδικά οι αρχές που πήρα από τους γονείς μου με «μπόλιασαν» με αξίες ανεκτίμητες: τον σεβασμό στο συνάνθρωπο, την αλέγκρα κοινωνικότητα και γενναιοδωρία, τη χαρά της ζωής. Η εφηβεία μου πέρασε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ένα χωνευτήρι πολιτισμών, γλωσσών και ανθρώπων. Εκεί έμαθα να σέβομαι τη διαφορετικότητα, και να αντιλαμβάνομαι ότι μόνο όταν συνδυάζονται διαφορετικά κομμάτια, αλληλοσυμπληρώνεται το σύνολο και λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του».

«Οι αλλαγές έρχονται από τους μικρούς…!»

 

Η εμπειρία του στον χώρο των τροφίμων είναι μεγάλη και εκείνη που τον έκανε το τελευταίο διάστημα να ασχολείται με την προώθηση των προϊόντων σε αγορές του εξωτερικού είναι η βαθιά του πίστη για την αξία των προσπαθειών παραγωγής ποιοτικών ελληνικών προϊόντων. «Δουλεύοντας 25 χρόνια σε μεγάλες εταιρείες ως εμπορικός διευθυντής σκέφτηκα ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που κάνουν καινοτόμες προσπάθειες που πραγματικά μπορούν να κάνουν την αλλαγή. Μπορούν να φέρουν την ποιότητα που έχει ανάγκη η σημερινή παραγωγή της χώρας μας. Εξάλλου, οι ουσιαστικές αλλαγές συνήθως ξεκινάνε πάντα από τους μικρούς». Η συνάντησή μας έγινε στο γραφείο του, στο Κολωνάκι. Μας περιέβαλλαν δεκάδες ετικέτες κρασιών, αλλά και λάδια απ’ όλη τη χώρα. «Ερχονται εδώ άνθρωποι που πραγματικά αγαπάνε αυτό που παράγουν. Ασχολούνται με όλες τις παραμέτρους και προσπαθούν να βγάλουν ολοένα και καλύτερα ποιοτικώς προϊόντα. Υπάρχει πλέον η γνώση και η αντίληψη ώστε να μπορούν να κρίνουν και να αξιοποιήσουν καλύτερα μεθόδους καλλιέργειας. Βαδίζουμε προς μία επανάσταση! Παρακολουθούν σεμινάρια, συμμετέχουν σε αποστολές, προσπαθούν να μάθουν από την εμπειρία των άλλων. Φτάνοντας στο πεδίο της προώθησης του τελικού προϊόντος και στην προσπάθεια να βρει τη θέση του στο ράφι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, καθώς ακόμη και το πιο απλό λάθος μπορεί να επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην πορεία του προϊόντος».

Η γεφύρωση

 

Στην προσπάθεια υλοποίησης όλων των παραπάνω βρέθηκε μπροστά στη δημιουργία μιας εταιρείας που θα του έδινε τη δυνατότητα να παράξει όλο αυτό το έργο. «Δημιουργώντας τη Manolis Food Project γίνεται προσπάθεια γεφύρωσης των αναγκών, αλλά και εξέλιξης των δυνατοτήτων μεταξύ των παραγωγών και των πελατών τους. Προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες, δίνονται συμβουλές καθοδήγησης σε θέματα διοίκησης, πώλησης, προώθησης, επικοινωνίας και εκπαίδευσης. Φιλοδοξούμε να αλλάξουμε το μέχρι τώρα τοπίο, μεταμορφώνοντας τους συνεργαζόμενους Ελληνες παραγωγούς σε ηγέτες στον τομέα τους, με εμβέλεια δράσης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό».

 

Scroll to top