21/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απεργιακός… πονοκέφαλος

Η νέα απεργία των πιλότων της Lufthansa οδήγησε ήδη στην ακύρωση τουλάχιστον 1.400 πτήσεων.
      Pin It

Του Γιώργου Τσιάρα

 

REUTERS/ Ralph Orlowski

REUTERS/ Ralph Orlowski

Σαν να μην έφταναν οι «τριβές» με τη Γαλλία και τους άλλους «αγανακτισμένους» με την παρατεταμένη λιτότητα εταίρους της, η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ έχει τις τελευταίες μέρες πονοκέφαλο και λόγω των συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων στις μεταφορές.

 

Η νέα απεργία των πιλότων της Lufthansa, η όγδοη κατά σειρά από τον περασμένο Απρίλιο, οδήγησε ήδη στην ακύρωση τουλάχιστον 1.400 πτήσεων, τόσο εσωτερικών όσο και προς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν κάπου 200.000 επιβάτες – ενώ από σήμερα το πρωί «μπαίνουν στον χορό» των κινητοποιήσεων και οι πιλότοι των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων. Η Lufthansa βέβαια προσπάθησε να «σπάσει» την απεργία, πραγματοποιώντας αρκετές πτήσεις χωρίς μέλη του συνδικάτου των πιλότων, του Cockpit, στα πιλοτήρια. Ομως η προσπάθεια αυτή λειτούργησε μόνο σε πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο του Μονάχου, ενώ το μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης δεν θύμιζε χθες σε τίποτε Γερμανία, αφού δεκάδες άνθρωποι που είδαν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται κοιμούνταν στο πάτωμα… Ακόμη μεγαλύτερη «ζημιά» στην εικόνα της κυρίας Μέρκελ έκανε η διήμερη απεργία στην οποία προχώρησαν το Σαββατοκύριακο οι μηχανοδηγοί των γερμανικών σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn). Η απεργία κράτησε 50 ώρες και επηρέασε εκατομμύρια επιβάτες, αφού το τρένο παραμένει και στη Γερμανία πολύ πιο μαζικό και «λαϊκό» μέσο μεταφοράς από το αεροπλάνο.

 

Η Μέρκελ βέβαια πέρασε αμέσως στην αντεπίθεση: ο εκπρόσωπός της Γκέοργκ Στράιτερ δήλωσε πως η καγκελάριος βλέπει τις συνεχιζόμενες απεργίες σαν ένα καλό λόγο για να προωθήσει τα σχέδιά της για περιορισμό με νόμο της δυνατότητας των μικρών, εξειδικευμένων συνδικάτων σαν το Cockpit (που εκπροσωπεί 5.400 πιλότους, ενώ η Lufthansa συνολικά έχει 110.000 υπαλλήλους) να προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Στην ουσία, δηλαδή, αν τα βρουν με τους εκάστοτε εργοδότες τα «μεγάλα» συνδικάτα εργαζομένων, τότε τα μικρά συνδικάτα θα πρέπει να υπακούουν στη συμφωνία.

 

Προς αυτή την κατεύθυνση πιέζει και η ομοσπονδία των βιομηχάνων BDI, που έκανε λόγο για «εκμετάλλευση της στρατηγικής σημασίας του επαγγέλματός τους από κάποιους εργαζομένους σε βάρος ολόκληρης της γερμανικής οικονομίας», αλλά και η διοίκηση της Lufthansa, η οποία σε ανακοίνωσή της έκανε μάλιστα λόγο για «ακινητοποίηση ενός ολόκληρου έθνους», που δυσφημεί τη διάσημη σε όλο τον κόσμο γερμανική πειθαρχία και αποτελεσματικότητα. Περιττό να πούμε πως αντίστοιχα άρθρα γνώμης δημοσιεύτηκαν και σε «διαπλεκόμενες» εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας, όπως η «Bild». «Δεν χρειαζόμαστε πανίσχυρους αρχισυνδικαλιστές που ζουν σε άλλο πλανήτη και κρατούν μια ολόκληρη χώρα όμηρο για να υπηρετήσουν το προσωπικό τους συμφέρον» έγραψε χθες η Bild – «ξεχνώντας» φυσικά να αναφέρει ότι η απεργία στη Lufthansa γίνεται λόγω της μονομερούς «σφαγής» στα συνταξιοδοτικά κεκτημένα των πιλότων…

 

Η Μέρκελ πάντως θα δυσκολευτεί να «περάσει» απεργοσπαστικά νομοθετήματα – όχι μόνο γιατί συγκυβερνά με το SPD, αλλά και διότι τόσο το Cockpit, όσο και το συνδικάτο των γιατρών, Marburger Bund, έχουν ξεκαθαρίσει ότι θα καταφύγουν στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Καρλσρούης, αν η «νέα Θάτσερ» προσπαθήσει να τους μπλοκάρει το δικαίωμα στην απεργία…

 

Scroll to top