«Αγριμικά» στην Μπιενάλε
Εχει βάλει στόχο να μετατρέψει το ελληνικό περίπτερο σε εργαστήριο με ταριχευμένα άγρια ζώα, δέρματα, εργαλεία και να φέρει αντιμέτωπους τους θεατές με κρυμμένα ένστικτα. Με την εγκατάσταση «Why Look at Animals? Αγριμικά» θα μας εκπροσωπήσει η Μαρία Παπαδημητρίου στην 56η Μπιενάλε Βενετίας (εγκαίνια 9 Μαΐου). Επιμελητής ο Αλέξιος Παπαζαχαρίας. Η 57χρονη εικαστικός-καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας, με πλούσια δράση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώνει την τέχνη με την κοινωνία και καλλιεργεί τη συλλογικότητα. Ηδη από το 1998, οπότε ίδρυσε, μαζί με Ρομά, το «Προσωρινό Αυτόνομο Μουσείο για Ολους – Temporary Autonomous Museum for All» (TAMA). Μια προέκτασή του, με ρούχα και αντικείμενα από τους καταυλισμούς (DESTE Fashion Collection), είδαμε πρόσφατα στο Μουσείο Μπενάκη.
ΠΑ.Σ.
Αντίο, Οσκαρ ντε λα Ρέντα
Εγινε πασίγνωστος τη δεκαετία του ’60, καθώς δημιουργίες του έντυσαν την Τζάκι Κένεντι, την πριγκίπισσα Νταϊάνα και την ιέρεια της κομψότητας, Οντρεϊ Χέπμπορν. Από τη Μισέλ Ομπάμα μέχρι την Πενέλοπε Κρουζ, τα ρούχα του ήταν συνώνυμα του υψηλού γούστου. Ο διάσημος μόδιστρος Οσκαρ ντε λα Ρέντα πέθανε χθες, στα 82 του, από επιπλοκές του καρκίνου που τον βασάνιζε από το 2006. Πριν από λίγες εβδομάδες είχε φωτογραφηθεί για την αμερικανική Vogue, μαζί με την Αμάλ Κλούνεϊ, σε πρόβα νυφικού.
ΝΟ.ΡΑ.
Ξύλινο γλυπτό στο μετρό
Υπέροχα αρχαία ευρήματα αποκαλύφθηκαν κατά τις εργασίες τής «Αττικό Μετρό», στον υπό κατασκευή σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», επί της πλ. Αγ. Κωνσταντίνου. Πρόκειται για ένα ξύλινο γλυπτό όρθιου άνδρα, περίπου μισού μέτρου, με κοντό χιτώνα και ελαφριά κίνηση βηματισμού, ελλιπές ως προς την κεφαλή και τα άκρα. Το γλυπτό μεταφέρθηκε στο εργαστήριο συντήρησης της ΚΣΤ’ ΕΚΠΑ. Μόλις 15 μέτρα κάτω από το έδαφος, μέσα σε στρώματα λάσπης, βρέθηκαν επίσης κεραμικά αγγεία, που χρονολογούνται στο τέλος της ελληνιστικής περιόδου, μεταλλικά αντικείμενα, καθώς και θραύσμα μαρμάρινου γλυπτού γυναικείας μορφής (πιθανώς της Αρτέμιδος), καθισμένης στη ράχη ελαφιού.
ΝΟ.ΡΑ.