24/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το φεστιβάλ «InMute» για δεύτερη χρονιά στη Στέγη

Ηλεκτρονικός ήχος στη σιωπή

Βωβές ταινίες του 1920, αλλά και εντελώς σύγχρονες και πειραματικές, μέχρι και η «Κοινωνική σαπίλα» του Τατασόπουλου, θα επενδυθούν μουσικά και live από την αφρόκρεμα, ελληνική και ξένη, της electronica.
      Pin It

stegi-zant-arkTα πράγματα που είναι ξεχωριστά πρέπει να επαναλαμβάνονται. Δικαίως, λοιπόν, ξεκινά απόψε με ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες ένα φεστιβάλ που άφησε πέρυσι τις καλύτερες εντυπώσεις με την πρωτοτυπία, το καλό του γούστο, το υπέροχο αποτέλεσμα. Για δεύτερη χρονιά, βωβός κινηματογράφος και σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική συναντιούνται στη Στέγη σε ένα τριήμερο φεστιβάλ. Το «InMute ’14» θα διαρκέσει ώς την Κυριακή (στη Μικρή Σκηνή της Στέγης) δίνοντας σαφώς έμφαση στον πειραματισμό, την αναζήτηση του αναπάντεχου, αλλά και τα σημεία συνάντησης μεταξύ ήχου και κινούμενης εικόνας. Η επιμέλεια ανήκει στον Μιχάλη Μοσχούτη.

 

Το φεστιβάλ, που δίνει ήχο στη σιωπή, έχει ετοιμάσει για μουσικόφιλους και σινεφίλ συνολικά δέκα βωβές ταινίες, τις οποίες θα συνοδεύσουν επί σκηνής με ζωντανή σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική γνωστοί καλλιτέχνες του είδους. Μάλιστα, φέτος το «InMute» ανεβάζει τον πήχη, καθώς στο πρόγραμμά του εντάσσει και σύγχρονες βωβές ταινίες. Γιατί το αφηγηματικό και το αφηρημένο, το νέο και το αρχειακό, το πρωτότυπο και το ανοιχτό προσεγγίζονται, ερμηνεύονται και ανασυντίθενται σε ένα πρόγραμμα όπου συνυπάρχουν μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες της δεκαετίας του 1920, έργα της αμερικανικής μεταπολεμικής αβανγκάρντ και βωβές ταινίες του 21ου αιώνα.

 

Απόψε η διοργάνωση ξεκινάει με μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες πειραματικού κινηματογράφου. Ανάμεσά τους διακρίνουμε τα «Rhythmus 21» (1921) και «Rhythmus 23» (1923) του Χανς Ρίχτερ, που θα ντύσει ο Γιώργος Κατσάνος (analog synth, amplified objects), το «Dog Star Man: Part I» (1962), του Σταν Μπρέκχατζ, που ανέλαβε ο Γιώργης Σακελλαρίου (laptop, tapes), το «Emak-Bakia» (Μαν Ρέι, 1927) που θα ντύσει το ντουέτο των Balinese Beast (Γιώργος Αξιώτης: electronics, Ιλάν Μανουάχ: σαξόφωνο, electronics) αλλά και τα «Aleph» (Γουάλας Μπέρμαν, 1958-76), «Early Abstractions, Nos. 1-4, 7 & 10» (Χάρι Εβερετ Σμιθ, 1946-57) που «χρεώθηκαν» στον Mike Cooper (steel guitar).

 

Τη δεύτερη μέρα, η σύγχρονη βωβή ταινία του Καναδού σκηνοθέτη Γκάι Μάντιν με τίτλο «Cowards Bend the Knee» (δημιουργία του 2003) θα παρουσιαστεί με την ηχητική συνοδεία του Βρετανού turntablist Φίλιπ Τζεκ. Ενώ το video score με τίτλο «Notations», που έχει φτιάξει η Βίκι Μπένετ, είναι σίγουρο ότι θα αναδειχτεί διαφορετικά από τη στιγμή που θα το συνοδεύσει επί σκηνής το ελληνικό ντουέτο Acte Vide (Δανάη Στεφάνου: πιάνο, Γιάννης Κοτσώνης: electronics).

 

Και από τον σύγχρονο χαρακτήρα της βωβής κινούμενης εικόνας θα περάσουμε την τρίτη μέρα σε δύο προπολεμικές λογοκριμένες ταινίες. Οι Voltnoi & Quetempo παρουσιάζουν μια 25λεπτη οπτικοακουστική περφόρμανς βασισμένη στην ταινία «Κοινωνική σαπίλα», που σκηνοθέτησε το 1932 ο Στέλιος Τατασόπουλος, ενώ το φετινό «InMute» θα κλείσει με την εμβληματική ταινία «The Passion of Joan of Arc» του Καρλ Ντράγερ (δημιουργία του 1928 στην οποία ο σπουδαίος Δανός σκηνοθέτης παρουσιάζει τη δική του αφαιρετική εκδοχή στο δράμα της Ζαν Ντ’ Αρκ). Συνέθεσε νέα μουσική –ειδικά για το «InMute ’14»– ο Δανός καλλιτέχνης Γιάκομπ Κίρκεγκορ (laptop).

Info: Λεωφόρος Συγγρού 107-109, τηλ.: 210-9005800. Τιμές εισιτηρίων: Ημέρας: 18, μειωμ. 10, άνεργοι 5 €. Εισιτήριο διημέρου: 28 €. Εισιτήριο τριημέρου: 40 €. Παράλληλες εκδηλώσεις: Ομιλία / παρουσίαση από τον Mike Cooper (αύριο στις 17.00), οπτικοακουστική περφόρμανς του έργου «Conse­quences (One Thing Leads To Another)» από την People Like Us (αύριο στις 19.30), ομιλία /παρουσίαση από τον Jacob Kirkegaard (Κυριακή, 18.00).

 

Μ.Κ.

 

Scroll to top