26/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Active Voice

Η ηλεκτρονική φωνή των καταναλωτών

Μια πλατφόρμα κριτικής για ιδιωτικές και δημόσιες υπηρεσίες, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
      Pin It

Της Νόρας Ράλλη

 

«Καθημερινά πραγματοποιούμε αρκετές συναλλαγές, καταναλώνουμε διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αλλοτε αδιαφορούμε, εκνευριζόμαστε. Αλλοτε, απολαμβάνουμε. Συχνά νιώθουμε την ανάγκη να ενώσουμε τη φωνή μας με τους άλλους. Να πιέσουμε για την επίλυση προβλημάτων. Αυτή την ανάγκη έρχεται να καλύψει το activevoice». Αυτά δήλωσαν στην «Εφ.Συν.» τα μέλη της νέας (λειτουργεί μόλις από τα μέσα Μαΐου) ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Activevoice.gr».

 

«Ολοι μαζί μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας!» διαβάζει κάποιος όταν ανοίγει το Active Voice – και ουσιαστικά αυτό γίνεται. Πληκτρολογώντας στο διαδίκτυο την ηλεκτρονική αυτή διεύθυνση, ο καταναλωτής κάνει την κριτική του προς συγκεκριμένο αποδέκτη (φορέα, υπηρεσία, εταιρεία) και ξεκινάει ένας διάλογος ανάμεσα στον ίδιο και την εν λόγω εταιρεία/φορέα, καθώς η κριτική του αποστέλλεται άμεσα σ' αυτήν.

 

Ουσιαστικά, αξιοποιεί τη δυνατότητα που προσφέρει το διαδίκτυο στον καθένα να δημοσιεύει τη γνώμη του, έχοντας ωστόσο ένα πολύ σημαντικό έρεισμα: «Να βοηθήσει στην πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών και την ενίσχυση της θέσης τους σε σχέση με τις επιχειρήσεις και, κατ' επέκταση, στην επίλυση θεμάτων που συνδέονται με προβληματικά προϊόντα και υπηρεσίες. Μέσω της Active Voice δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, με σκοπό την προστασία των τελευταίων μέσω της γνωστοποίησης και διασφάλισης των δικαιωμάτων τους, αλλά και της βελτίωσης των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών από τις ίδιες τις εταιρείες!» μας εξηγούν.

 

Πέντε νέοι άνθρωποι, με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή, θέλησαν να δώσουν στους καταναλωτές έναν εύκολο και απλό τρόπο να δημοσιεύσουν την άποψή τους. «Προϊόντα αμφίβολης ποιότητας, παράλογες χρεώσεις, ελλιπείς υποδομές, προβληματική εξυπηρέτηση είναι μερικά από τα θέματα που έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των μελών μας. Εχουμε όμως και το αντίθετο: περιπτώσεις επιβράβευσης υπαλλήλων για την εργασία τους» μας εξηγούν.

 

«Στο εξωτερικό υπάρχουν πολλές παρόμοιες πλατφόρμες εδώ και χρόνια, με μεγάλη επιρροή. Η αντίστοιχη της Τουρκίας έχει 2.500.000 χρήστες τον χρόνο» μας λέει ο Κωνσταντίνος, ο εμπνευστής της ιδέας. «Σκοπός μας είναι να είμαστε η γέφυρα μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας, φορέα ή υπηρεσίας. Με την καταγραφή της κριτικής, επωφελούνται και οι δύο πλευρές. Από τη μια ο καταναλωτής ακούγεται εκεί που πρέπει, χωρίς να έρθει ο ίδιος σε επαφή και χωρίς να χρειάζονται επώνυμες καταγγελίες κ.λπ., και από την άλλη, η εταιρεία μαθαίνει τι δεν πηγαίνει καλά μ' αυτήν. Τα στοιχεία αυτά δεν μπορεί να τα γνωρίζει διαφορετικά. Εμείς πάντα στέλνουμε τις κριτικές στον αποδέκτη τους, θετικές ή αρνητικές, και φυσικά η εταιρεία μπορεί να απαντήσει μέσω του ιστότοπου. Ωστόσο, ποτέ δεν θα εκμεταλλευτούμε αυτά τα δεδομένα αλλά ούτε θα επιτρέψουμε στις εταιρείες να μας ποδηγετήσουν».

 

Συνειδητά, θέλοντας να διατηρήσουν και τις ισορροπίες -που πράγματι είναι λεπτές όσον αφορά τα καταναλωτικά ζητήματα στην Ελλάδα- αλλά και την αισθητική της φιλοσοφίας του εγχειρήματος, δεν επέλεξαν τη λέξη «παράπονο», αλλά «κριτική». Επιπλέον, κάθε μήνυμα που γράφεται ελέγχεται ακόμα και για τη γλώσσα που χρησιμοποιεί.

 

Το Active Voice πάνω απ' όλα είναι μια ελεύθερη (εννοείται δωρεάν) πλατφόρμα για τον καταναλωτή, κάτι που έλειπε στην Ελλάδα. «Δεν θέλαμε να βγούμε σκληρά προς τα έξω – παρόλο που αυτό που γίνεται με τον δημόσιο, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα κάνει πολύ κακό και στους πολίτες και στο κράτος. Θέλουμε να πάμε σιγά σιγά και σωστά. Χωρίς λάθη. Χωρίς εξαρτήσεις και χωρίς προκαταλήψεις».

 

[email protected]

 

Scroll to top