27/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ετοιμάζουν ανώμαλη προσγείωση σε 16 «μικρά»

Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ προεξοφλούν το κλείσιμό τους.
      Pin It

Με λουκέτο απειλούνται τα περισσότερα από τα 16 μικρά αεροδρόμια που σήμερα συντηρούνται από τα έσοδα του «σπατόσημου» που προέρχονται από το «Ελ. Βενιζέλος» και τα 7 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια.

 

Επισήμως τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπουν την ένταξή τους σε ενιαίο φορέα του Δημοσίου, ο οποίος και θα αναλάβει τη διαχείρισή τους. Την ίδια στιγμή, στελέχη της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν ότι «η χώρα μας έχει μεγάλο αριθμό αεροδρομίων», προεξοφλώντας το κλείσιμο τουλάχιστον των περισσότερων.

 

Οι υποδομές, όπως το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, είναι βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη μιας περιοχής. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ηπειρος εντάσσεται στις πιο φτωχές περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Διαθέτει σημαντικές παραγωγικές πηγές, αλλά στην ουσία βρίσκεται σε «καραντίνα».

 

Η Ιόνια οδός είναι υπό κατασκευή και η ολοκλήρωση του σημαντικού οδικού άξονα έχει μετατεθεί για το 2017. Ειδικά στο κομμάτι κοντά στο Αντίρριο, όπου προστέθηκε πριν από λίγους μήνες σήραγγα, η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί ώς το 2020! Επιπλέον, δεν προβλέπεται σιδηροδρομική σύνδεση, έτσι η μόνη διέξοδος είναι η Εγνατία οδός και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που καλύπτουν όμως μόνον ορισμένες ανάγκες.

 

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, που θα αναβαθμίσει όλους τους παραγωγικούς τομείς της περιφέρειας, βρίσκεται από το 2006 υπό εκσυγχρονισμό και δεν προβλέπεται να τελειώσει πριν από το 2016! Δεν είναι τυχαίο ότι οι κτιριακές εγκαταστάσεις «ψαλιδίστηκαν», υποσκάπτοντας το μέλλον του μοναδικού αεροδρομίου της Ηπείρου, που άλλωστε δεν περιλαμβάνεται στο «καλάθι» του ΤΑΙΠΕΔ.

 

Στα «ορφανά» περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Πάρου και της Σύρου. Στην πρώτη περίπτωση, οι χώροι υποδοχής των επιβατών και διοίκησης μόλις καλύπτουν 400 τετραγωνικά, ενώ τα έργα στον διάδρομο προσγείωσης/απογείωσης προχωρούν με ρυθμούς… χελώνας. Το μήκος του προβλέπεται να φτάσει τα 1.400 μέτρα, αλλά θα εξασφαλίσει μικρή βελτίωση αφού θα καλύπτει αεροσκάφη 80 θέσεων, έναντι 30 σήμερα.

 

Τα «θα» προς τους φορείς του νησιού έχουν ξεκινήσει εδώ και 60 χρόνια, ενώ πρόσφατα ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης υποσχέθηκε ότι ο διάδρομος θα λειτουργήσει τον Απρίλιο. Μικρές είναι οι δυνατότητες και του δημοτικού αεροδρομίου της Σύρου που εγκαινιάστηκε το 1991. Γίνονται μελέτες για επέκταση του διαδρόμου, όσο για τα έργα είναι στα πολύ…προσεχώς.

 

Τα δύο νησιά, όπως και η Νάξος, εξυπηρετούνται από πλοία αλλά θα άλλαζαν κατηγορία αν είχαν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό. Με τα σημερινά δεδομένα, τα αεροδρόμια που διαθέτουν έχουν περιθωριακό ρόλο και κυρίως αβέβαιο μέλλον.

 

Χ.Τζ.

 

Scroll to top