22/11/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διαβάζεις βιβλία: Είσαι cool

      Pin It

Της Εφης Μαρίνου

 

Ποιοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι Ελληνες; Μα αυτοί που διαβάζουν βιβλία! Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της εταιρείας QED, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό των Public. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, η κρίση και η οικονομική δυσπραγία δεν επηρέασαν τις πωλήσεις των βιβλίων.

 

Η ανάγνωση παραμένει σταθερή προτίμηση των γυναικών, όπως και των νεότερων κυρίως ηλικιών, ενώ η λογοτεχνία διατηρεί τα πρωτεία. Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης είναι οι πιο συχνοί αγοραστές, ενώ φίλοι, διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο.

 

Τα βασικά κριτήρια επιλογής βιβλιοπωλείου είναι οι τιμές, η ποικιλία, η αξιοπιστία, η βολική τοποθεσία, η αισθητική του χώρου και το έμπειρο προσωπικό.

 

Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο της εκστρατείας για το βιβλίο, μιας πρωτοβουλίας των Public που ξεκίνησε το 2011 (βραβεύτηκε μάλιστα) με στόχο τη διεύρυνση του αναγνωστικού κοινού και την ανάδειξη του βιβλίου ως μέσου ψυχαγωγίας.

 

Πραγματοποιήθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις σε δείγμα χιλίων ατόμων, ηλικίας 18-64 ετών, άντρες και γυναίκες, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη καθώς και πολλαπλά αστικά κέντρα το διάστημα 9 έως 23 Ιουλίου 2012.

 

Ιδού οι αναγνωστικές και αγοραστικές συνήθειες:

 

* Βιβλία αγοράζει το 52% του αστικού πληθυσμού, κυρίως οι γυναίκες και οι νέες ηλικίες.

 

 

* Ο μέσος αγοραστής παίρνει τέσσερα βιβλία τον χρόνο (τα τρία το καλοκαίρι)

 

* Η σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις. Οι περιστασιακοί αγοραστές αγαπούν τα αστυνομικά και τα ιστορικά.

 

Ψυχολογικό προφίλ του συχνού αναγνώστη

 

Η έρευνα προχώρησε και στη διερεύνηση πιο λεπτών παραμέτρων. Οι συχνοί αγοραστές είναι:

 

* Πιο ανοιχτοί στο διαφορετικό. Το 78% «συμπεριφέρεται στους άλλους το ίδιο, ανεξάρτητα από την εθνική, κοινωνική ή άλλη διαφορετικότητα που μπορεί να έχουν».

 

* Κοιτάζουν μπροστά και αναζητούν το καινούργιο. Το 64% «αναζητά έναν νέο τρόπο οργάνωσης της οικονομίας και της ζωής μας».

 

* Είναι και αισθάνονται νέοι. Το 52% «έχει πολλά να κάνει για να «μεγαλώσει»».

 

* Το 69% «νιώθει καλά στο κοινωνικό σύνολο που ανήκει και εμπιστεύεται τους άλλους ανθρώπους».

 

Η έρευνα μέτρησε ακόμη ένα στοιχείο: την Υποκειμενική Ευημερία, δείκτη που προέκυψε από τον συνυπολογισμό πέντε μεταβλητών που αφορούν τη συναισθηματική ισορροπία, και δώδεκα μεταβλητών που αφορούν την ψυχοκοινωνική ένταξη. Αποτέλεσμα; Το 62% των συχνών αγοραστών βιβλίου υποκειμενικώς ευημερεί…

 

Τα Public μέσα στο 2013 πρόκειται ν' ανοίξουν ακόμη τριάντα νέα βιβλιοπωλεία σε επιλεγμένες πόλεις φτάνοντας τα πενήντα, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου. «Εχουμε αύξηση της διείσδυσης του βιβλίου στις τοπικές κοινωνίες. Στα καταστήματά μας υπάρχει μεγάλη ποικιλία ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας.

 

Ηδη κυκλοφορούν πενήντα χιλιάδες ξενόγλωσσα βιβλία σε τιμές amazon μέσω του Internet», είπε χθες η διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων Ανθή Τροκούδη κατά την παρουσίαση της έρευνας.

 

Η εκστρατεία για το βιβλίο, που ξεκίνησαν εδώ και μήνες και η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα του ΕΚΕΒΙ με τη συμμετοχή τριακοσίων εκδοτικών οίκων, συγγραφέων και συγγενών φορέων, έφερε αποτελέσματα.

 

Τα Public αξιοποιούν, επίσης, κάθε μέσο επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης. Στο fb έχουν οργανώσει «κοινότητα» για συζήτηση πέριξ του βιβλίου, η οποία αριθμεί ήδη πενήντα πέντε χιλιάδες άτομα.

 

Σε σημεία αναμονής δύο κεντρικών νοσοκομείων της Αθήνας έχουν στηθεί βιβλιοθήκες. Πραγματοποιούνται δράσεις ανταλλαγής βιβλίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, γίνονται πολλά events σε όλη την Ελλάδα καθώς και σεμινάρια δημιουργικής γραφής και ανάγνωσης.

Scroll to top