Pin It

Tου Βασίλη Γεώργα

 

Στη «συμμαχία» με τις πολυεθνικές που ξεκίνησε να χτίζει ο πρωθυπουργός με τα ραντεβού στο μέγαρο Μαξίμου συνεχίζει να ποντάρει πολιτικά και επικοινωνιακά η κυβέρνηση, καλλιεργώντας κλίμα προσδοκιών για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα.

 

Χθες πέρασαν την πόρτα του υπουργείου Ανάπτυξης για να συναντηθούν με τον Κωστή Χατζηδάκη και τον Νότη Μηταράκη οι επικεφαλής 11 μεγάλων πολυεθνικών που έχουν ανακοινώσει ή προτίθενται να δρομολογήσουν νέα επενδυτικά προγράμματα στην Ελλάδα.

 

Τα επενδυτικά σχέδια των πολυεθνικών εταιρειών για την ελληνική αγορά, τα προβλήματά τους με τη φορολογία, το κόστος ενέργειας, αλλά και οι διευκολύνσεις που είναι πρόθυμη να προσφέρει η κυβέρνηση μέσω του νέου επενδυτικού νόμου και με επιμέρους παρεμβάσεις στο αδειοδοτικό πλαίσιο, ήταν το βασικού «μενού» της συνάντησης. Ανάμεσα στα θέματα που έπεσαν στο τραπέζι από τους επιχειρηματίες ήταν η κατάργηση του αγγελιόσημου, η μείωση του υψηλού ενεργειακού κόστους, η άρση των εμποδίων για τις εξαγωγές, ενώ από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ζήτησε να συνδράμουν στην αποκλιμάκωση των τιμών των προϊόντων.

 

Στη λίστα των «προσκεκλημένων» περιλαμβάνονταν διευθύνοντες σύμβουλοι και υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη των εταιρειών Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Barilla Hellas, Bic Violex, Friesland Campina–NOYNOY, Ηenkel, Kraft Hellas, Nestle, Phillip Morris, Unilever, SCA Hygiene Products, YTONG–THRAKON και της Johnson & Johnson (ο εκπρόσωπός της δεν παραβρέθηκε). Οι περισσότερες από τις παραπάνω πολυεθνικές αποτελούν μεγάλους εργοδότες στην Ελλάδα, με βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ηγεμονικά μερίδια στην εγχώρια αγορά, ενώ παράλληλα είναι βασικοί προμηθευτές του λιανεμπορίου με αναμφισβήτητο ειδικός βάρος στη ζυγαριά της ακρίβειας που παρά τη σκληρή εσωτερική υποτίμηση στους μισθούς συνεχίζει να γέρνει «μονόπαντα» υπέρ τους.

 

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να κινηθεί προς την κατεύθυνση όχι μόνο της «απενοχοποίησης» των πολυεθνικών στην Ελλάδα για τις φορολογικές αμαρτίες και τα υπερκέρδη του παρελθόντος, αλλά πολύ περισσότερο του προσεταιρισμού τους ως «συμμάχων» για την οικονομική ανάκαμψη, της υποστήριξης των επενδύσεών τους και της επικοινωνιακής αξιοποίησης της παρουσίας τους ώστε να καταδείξει κυρίως στο εξωτερικό ότι η Ελλάδα είναι πλέον ασφαλής και συμφέρων επενδυτικός προορισμός.

 

Σε αυτό το πλαίσιο επικοινωνιακής αξιοποίησης κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος υποστήριξε μετά τη συνάντηση ότι «υπάρχουν πολυεθνικές που παρά την κρίση επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους στην Ελλάδα, γεγονός που δείχνει την αλλαγή του κλίματος, αλλά και το ότι οι προσπάθειες της κυβέρνησης και του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο».

 

Από την πλευρά τους οι ξένες επιχειρήσεις ακολουθούν πρόθυμες το επικοινωνιακό παιχνίδι και σπεύδουν να ανταποκριθούν, ευελπιστώντας ότι έχουν να κερδίσουν όχι μόνο σε διευκολύνσεις από την κυβέρνηση, αλλά και σε «φήμη, σε μια περίοδο που οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα «ελληνικά» προϊόντα ή φωτογραφίζονται μαζί με τις ελληνικές βιομηχανίες ως υπεύθυνες για τις πιέσεις προς την τρόικα προκειμένου να μειωθούν οι μισθοί και να «απελευθερωθεί» η αγορά εργασίας.

Scroll to top