Pin It

3Εως το τέλος του 2014 θα συνεχίσουν οι επιβάτες που αναχωρούν από το «Ελ. Βενιζέλος» να πληρώνουν το περίφημο «σπατόσημο». Τα ετήσια έσοδα είναι ύψους 130 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 75% εισπράττει η εταιρεία διαχείρισης του διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το υπόλοιπο διατίθενται στα περιφερειακά αεροδρόμια.

 

Το 55% της εταιρείας ανήκει στο Δημόσιο, από το οποίο το 30% έχει ήδη μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς για να παραχωρηθεί σε επενδυτές. Η γερμανική Hochtief διαθέτει σχεδόν 40%, σε δύο πακέτα και έχει επισήμως αποδεχθεί ότι θα πουλήσει το ένα, που αντιπροσωπεύει το 26,66%. Το υπόλοιπο, περίπου 5%, ανήκει στην οικογένεια Κοπελούζου.

 

Το «σπατόσημο» αποτελεί βασικό σημείο στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, που τυπικά λήγει το 2026, αλλά τόσο το Δημόσιο όσο και οι Γερμανοί επιθυμούν να επανεξεταστεί με βάση τα νέα δεδομένα. Χθες ο Κωστής Χατζηδάκης δεν δίστασε να ομολογήσει ότι το «Ελ. Βενιζέλος» είναι ακριβό, δίνοντας στοιχεία για τέλη προσγείωσης σε ανταγωνιστικά αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής. Στόχος είναι η μείωση του «σπατόσημου», σε συνδυασμό όμως με την παράταση του χώρου εκμετάλλευσης από τα 30 στα 50 χρόνια.

 

Χ.ΤΖ.

Scroll to top