20/03/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κούρεμα υπέρ ναυλομεσιτών

      Pin It

Των Μάριου Χριστοδούλου – Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τροπολογία–σκάνδαλο, με την οποία «κουρεύεται» στο μισό η έκτακτη εισφορά για τους ναυλομεσίτες, κατέθεσε η κυβέρνηση την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή.

 

Σύμφωνα με την τροπολογία που ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για την «Κεφαλαιαγορά», οι συντελεστές της εισφοράς που υπολογίζονται κλιμακωτά επί του εισαγόμενου συναλλάγματος μειώνονται σε:

 

* 5% για ετήσια ποσά συναλλάγματος μέχρι 200.000 δολάρια, με τον φόρο να διαμορφώνεται σε 10.000 δολάρια (από 20.000).

 

* 4% για τα επόμενα 200.000 δολάρια συναλλάγματος, με τον επιπλέον φόρο να ανέρχεται συνολικά στα 18.000 δολάρια (από 32.000 δολάρια), αν το συνάλλαγμα φτάνει συνολικά στα 400.000 δολάρια.

* Σε 3% για το υπερβάλλον ποσό συναλλάγματος, δηλαδή πάνω από 400.000 δολάρια.

 

Να σημειωθεί ότι οι προηγούμενοι συντελεστές ήταν 10%, 8% και 6% αντίστοιχα. Η εισφορά αφορά τα έτη 2012 – 2015 και τα ποσά που υπολογίζει να εισπράξει το Δημόσιο στη διάρκεια της τετραετίας περιορίζονται σε 31 εκατ. ευρώ έναντι 62 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί αρχικά.

 

Της εισφοράς εξαιρούνται οι πλοιοκτήτες, γεγονός για το οποίο έχουν ήδη διαμαρτυρηθεί οι ναυλομεσίτες, που θεωρούν άδικο να πληρώνουν αυτοί το «χαράτσι» μέσα στην κρίση και όχι οι ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες «μπήκαν» και «βγήκαν» από το καθεστώς της έκτακτης φορολόγησης.

 

Μάλιστα, ζητούσαν από την κυβέρνηση ο νέος φόρος να επιβληθεί στα κέρδη και όχι στο εισαγόμενο συνάλλαγμα. Στην Ελλάδα λειτουργούν περίπου 350 ναυλομεσιτικά γραφεία τα οποία απασχολούν 1.500 με 2.000 εργαζόμενους.

 

Αλλες ρυθμίσεις που πέρασαν στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπουν:

 

1. Την επιβολή φόρου 10% στα μερίσματα που εκδίδουν οι ναυλομεσιτικές εταιρείες και εισπράττουν φυσικά πρόσωπα που διαμένουν στην Ελλάδα.

 

2. Μειώνονται από 6 σε 5 τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Το ποσό που εξοικονομείται ανέρχεται στα 27.500 ευρώ!

 

3. Μειώνεται κατά 10 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 10% το κονδύλι δαπανών μεταφοράς μαθητών για τη σχολική περίοδο 2011–2012.

 

Scroll to top