Pin It

Από το 2014 αναμένεται να μπει σε εφαρμογή το νέο σύστημα πληροφόρησης των επιβατών στα λεωφορεία

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Στην τελική ευθεία φαίνεται να μπαίνει το σίριαλ με τις «έξυπνες» στάσεις. Μετά τα «θα» που ακούγονται τουλάχιστον εδώ και οκτώ χρόνια, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε χθες ότι δύο όμιλοι (Intasof int.-Itrakat και ΤΕΡΝΑ-UNIsystems) επιλέχθηκαν για την τελική φάση του διαγωνισμού και, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, μέσα στον Απρίλιο θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές και θα επιλεγεί ο ανάδοχος. Το νέο σύστημα πληροφόρησης του επιβατικού κοινού αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2014.

 

Το σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία 1.000 «έξυπνων» στάσεων, κυρίως στο κέντρο της πρωτεύουσας, που θα εξοπλιστούν με ειδικές οθόνες και οι επιβάτες, κατά τα πρότυπα του μετρό, θα πληροφορούνται τον χρόνο άφιξης του οχήματος που περιμένουν. Η πληροφόρηση θα δίνεται μέσα από την ηλεκτρονική σύνδεση 2.500 λεωφορείων και τρόλεϊ, που θα προσδιορίζει το στίγμα του οχήματος ανά πάσα στιγμή.

 

Το κόστος του εγχειρήματος είναι στοιχείο τού υπό εξέλιξη διαγωνισμού, προβλέπεται όμως ότι το 40% της χρηματοδότησης θα εξασφαλιστεί από κοινοτικά προγράμματα και το υπόλοιπο 60% από τον ανάδοχο επιχειρηματικό όμιλο, μέσα από σύμβαση 10ετούς διάρκειας με το Δημόσιο.

 

Μέσα στον Μάιο το υπουργείο ετοιμάζει τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια που θα τεθούν σε εφαρμογή μαζί με τις μπάρες στις εξόδους των γραμμών του μετρό και του Ηλεκτρικού. Προβλέπεται αντικατάσταση των χάρτινων εισιτηρίων και η συλλογή τους στο τέλος της διαδρομής, Ετσι θα αντιμετωπιστούν τα κρούσματα πλαστών εισιτηρίων και κυρίως η προσφορά ακυρωμένων εισιτηρίων από επιβάτη σε επιβάτη.

 

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα έχει τη μορφή προπληρωμένης πιστωτικής κάρτας, που θα «γεμίζει» σε ειδικά μηχανήματα και σε κάθε ακύρωση θα αφαιρείται το ανάλογο κόμιστρο. Η τελική μορφή θα καθοριστεί μέσα από τον νέο διαγωνισμό, θα προβλέπονται όμως δύο τύποι καρτών για συχνούς ή περιστασιακούς χρήστες. Υπάρχει επίσης πρόταση για λειτουργία του συστήματος μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό ή με μηνύματα SMS.

 

Η αλλαγή αυτή, που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2015, εντάσσεται στο γενικότερο πρόγραμμα του υπουργείου για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, από την οποία οι συγκοινωνιακοί φορείς έχουν ετήσιες απώλειες εσόδων της τάξης των 25-37,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Ο Κωστής Χατζηδάκης έχει ανακοινώσει ότι αν αποδώσει το πρόγραμμα ελέγχου των εισιτηρίων, το οποίο όμως ώς τώρα δεν προχωρά με εντυπωσιακά αποτελέσματα, θα αποφευχθεί η νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, που έχει μετατεθεί για το φθινόπωρο.

 

Scroll to top