Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Επί ποδός βρίσκονται οι επιστρατευμένοι ναυτεργάτες, τα συνδικαλιστικά τους σωματεία, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και γενικότερα στον χώρο της ναυτιλίας, με αφορμή την αυριανή 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

 

Χθες στις 12 το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη συνδικαλιστικών φορέων και φορέων της ναυτιλίας με τη διοίκηση της ΠΝΟ. Oι εκπρόσωποι των εργαζομένων εξέφρασαν τις θέσεις τους για το νομοσχέδιο και όλοι συμφώνησαν να ζητήσουν την απόσυρσή του, έστω και την τελευταία στιγμή.

 

Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο έχει εισαχθεί από την προηγούμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής προς συζήτηση. Την Πέμπτη ολοκληρώθηκε η ακρόαση των φορέων και αύριο ξεκινάει η συζήτηση επί των άρθρων. Μετά την εισαγωγή του στην Ολομέλεια η ΠΝΟ θα αποφασίσει για την περαιτέρω στάση της.

 

Χθες πέντε ναυτεργατικά σωματεία (οι μηχανικοί, τα κατώτερα πληρώματα μηχανής, οι μάγειροι, τα πληρώματα ρυμουλκών και οι συνταξιούχοι του ΝΑΤ) με ανακοίνωσή τους τόνισαν ότι με το νομοσχέδιο-έκτρωμα καταργούνται οι ΣΣΕ και το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και των εργαζομένων σε πλοία, λιμάνια, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και σε όλους τους χώρους που αναφέρεται αυτό.

 

Yποστήριξη

 

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, καθώς η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) προανήγγειλε στάση εργασίας για αύριο από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, ενώ 24ωρη απεργία κήρυξε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων του ΥΝΑ.

 

Συνάντηση με εκπροσώπους των υπαλλήλων του υπουργείου και των πλοηγών είχες χθες η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, η οποία τους ενημέρωσε για τις τροπολογίες που έχει καταθέσει η ΔΗΜΑΡ, εκ των οποίων η μία αφορά την επανασύσταση του Αρχηγείου Λ.Σ. και η άλλη τη δημιουργία Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

 

Για τις σοβαρές αλλαγές που επέρχονται μέσω του νομοσχεδίου στις εργασιακές σχέσεις των ναυτεργατών μίλησε ο γ.γ. της ΠΝΟ Γ. Χαλάς πριν από λίγες μέρες στη Βουλή. Μέχρι σήμερα, όπως είπε, γνώριζαν ότι η σύνθεση του προσωπικού του πλοίου έβγαινε με βάση το μέγεθος του καραβιού, την ιπποδύναμη, τις κλίνες και τους επιβάτες που μετέφερε. Τώρα δεν ισχύουν όλα αυτά, αφού βγαίνει με βάση τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων. Κάτι που σημαίνει πως υπάρχει τεράστια μείωση του προσωπικού των εργαζομένων και δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει σε καμία περίπτωση στις απαιτήσεις του πλοίου.

 

Αναφέρθηκε ακόμα στη ναυτολόγηση των ναυτεργατών στα ποντοπόρα φορτηγά πλοία και, όπως είπε χαρακτηριστικά, με το νομοσχέδιο επέρχεται ευθεία κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

[email protected]

 

Scroll to top