Σε στάση αναμονής βρίσκονται ναυτεργάτες και εργαζόμενοι στη ναυτιλία, οι οποίοι δεν αποκλείουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Σε στάση αναμονής βρίσκονται από σήμερα οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, οι λιμενεργάτες και όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς στον χώρο της ναυτιλίας, μετά την επιτυχημένη -παρά την επιστράτευσή τους- χθεσινή 24ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία των ναυτεργατών.
Η στάση που θα κρατήσουν και το εάν θα κλιμακώσουν ή όχι τις κινητοποιήσεις τους την ερχόμενη εβδομάδα, θα εξαρτηθεί από το πότε και με ποια μορφή θα εισαχθεί το επίμαχο πολυνομοσχέδιο στην ολομέλεια της Βουλής. Σήμερα θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και η εισαγωγή του στην ολομέλεια αναμένεται να γίνει από την ερχόμενη Τρίτη και μετά.
Η κατάσταση πάντως δεν φαίνεται εύκολη για τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη, καθώς ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ στις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα εξέφρασαν τις διαφωνίες τους για συγκεκριμένα άρθρα του πολυνομοσχεδίου. Δύο είναι τα άρθρα που προκαλούν έντονες αντιδράσεις τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από τα κόμματα της συγκυβέρνησης. Το 19 και το 30 που αφορούν τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών σε ποντοπόρο και ακτοπλοΐα.
Χθες δόθηκε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι και άλλων σωματείων και ομοσπονδιών από τον χώρο της ναυτεργασίας και της ναυτιλίας (λιμενεργάτες του ΟΛΠ, ναύτες, υπάλληλοι του ΥΝΑ, πληρώματα πλοηγίδων) και όλοι ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ άφησαν ανοιχτό το θέμα της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους, ανάλογα με το τι θα γίνει με το πολυνομοσχέδιο.
Ξεπούλημα λιμανιών
«Είμαστε ριζικά αντίθετοι με αυτό το νομοσχέδιο-σκούπα. Ζητάμε να μην πάει στην ολομέλεια και να καταψηφιστεί» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος και σημείωσε πως ένας από τους στόχους του είναι το ξεπούλημα των λιμανιών της χώρας. Επισήμανε ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετοι και στην πώληση των μετοχών και στην παραχώρηση δραστηριοτήτων και δεν παρέλειψε να αναφέρει πως την πολιτική των παραχωρήσεων την είδαν μέσα από την Cosco, με την οποία το μόνο που έγινε ήταν να απεμποληθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού και οι εργασιακές σχέσεις. Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ στη συνέχεια έθεσε μια σειρά ερωτημάτων και διαπιστώσεων:
- Γιατί η Cosco έχει θέσει δυο φορές αιτήματα για μείωση του τιμήματος που καταβάλλει στον ΟΛΠ;
- Η καθαρή αξία του ΟΛΠ υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ. Πώς μπορεί να παραχωρηθεί;
- Ο ετήσιος τζίρος του ΟΛΠ ήταν 171 εκατ. ευρώ το 2007 και τώρα, μετά την παραχώρηση, έχει μειωθεί σε 106 εκατ. ευρώ.
- Το 2009 η Coscο δεσμευόταν στη Βουλή για 4.000 θέσεις εργασίας και έχει προσλάβει 240 εργαζόμενους και «νοικιάζει» και κάποιους άλλους.