Υπερτριπλασιασμό των εμπορευματοκιβωτίων (ε/κ) που διακινήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά την τελευταία τριετία διαπιστώνει η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας. Την ίδια στιγμή η διακίνηση στα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου αυξήθηκε μόνο κατά 20% .
Ειδικότερα, η διακίνηση των ε/κ τρία χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης στην Cosco του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο καλύπτει το 90% της ελληνικής αγοράς, προσέγγισε τα 2,7 εκατομμύρια κοντέινερ το 2012 έναντι 0,8 εκατομμύρια το 2010. Τα ελληνικά λιμάνια διαχείρισης ε/κ απορρόφησαν το 5,5% της μεσογειακής διακίνησης το 2012 έναντι 2% την περίοδο το 2008.
Οπως εκτιμούν οι αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας, ο Πειραιάς συνεχίζει να έχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανόδου, κυρίως λόγω των υπηρεσιών μεταφόρτωσης. Με δεδομένη τη γεωγραφική θέση του λιμανιού και την αναβάθμιση των υποδομών (αύξηση της δυναμικότητας κατά 60% ) η μεταφόρτωση ε/κ στον Πειραιά μπορεί να αυξηθεί στα 2,5 εκατ. κοντέινερ το 2015 (7,6% της μεσογειακής μεταφόρτωσης).
Λόγω της ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, η προστιθέμενη αξία θα αυξηθεί κατά 1,1 δισ. ευρώ μέχρι το 2018 για τις επιχειρήσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ναυτιλία και κατά 2,1 δισ. ευρώ για το ευρύτερο δίκτυο επιχειρήσεων Εκτιμάται εξάλλου ότι μέχρι το 2018 θα μπορούσαν να δημιουργηθούν περίπου 125.000 νέες θέσεις εργασίας.
Αρτ. Σπηλιώτη