07/04/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μέσα λάμψη έξω θλίψη

      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Για πρώτη φορά καλεσμένοι σε εγκαίνια του μετρό ήταν τρεις… διμοιρίες ΜΑΤ! Θέλοντας να αποφύγει τις διαδηλώσεις των εργαζομένων, το αρμόδιο υπουργείο επέλεξε να κλειδαμπαρώσει τις εισόδους του νέου σταθμού στο Περιστέρι και να επιβάλει face control στους καλεσμένους που έμπαιναν με βάση την προετοιμασμένη λίστα. Ανεπιθύμητες ήταν και οι τηλεοπτικές κάμερες, με εξαίρεση την ΕΡΤ.

 

Οι επιταγμένοι εργαζόμενοι στη λειτουργία του μετρό πάντως διαδήλωσαν στην πλατεία μπροστά στο δημαρχείο και ενώθηκαν με κατοίκους από τις γειτονικές εργατικές πολυκατοικίες που μας μίλησαν για τη δική τους ζοφερή πραγματικότητα: Στο συγκρότημα των 3.500 διαμερισμάτων οι περισσότερες οικογένειες έχουν δύο και τρεις ανέργους, μάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Οι ηλεκτροδηγοί του μετρό, από τη μεριά τους, λένε ότι με το υπάρχον προσωπικό μετά βίας θα καλυφθούν οι βάρδιες, ενώ οι 17 νέοι συρμοί που έχουν αγοραστεί θα ενταχθούν στο σύστημα από το φθινόπωρο. Οι δύο αυτές ελλείψεις είναι πιθανόν να οδηγήσουν σε αραιότερα δρομολόγια. Θλιμμένοι -αν και σε γιορτή- ήταν και οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του μετρό.

 

Παραιτήσεις

 

Μας μίλησαν για την αποστελέχωση της εταιρείας. Μόνο το τελευταίο διάστημα δεκατέσσερις συνάδελφοί τους που είχαν σημαντική συμβολή στο έργο παραιτήθηκαν μετά τις συνεχείς περικοπές μισθών και εργάζονται στο Κατάρ, όπου κατασκευάζεται μετρό, με μισθούς των 10.000 δολαρίων.

 

Από σήμερα το σύστημα του μετρό διαθέτει δίκτυο 52,7 χλμ. με 35 σταθμούς, μεταφέροντας πάνω από 800.000 επιβάτες την ημέρα. Τον Ιούλιο προβλέπεται να δοθεί η επέκταση προς Ελληνικό και το φθινόπωρο ο σταθμός στην Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου. Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της επέκτασης προς Πειραιά και το φθινόπωρο αναμένεται να πιάσει δουλειά ο μετροπόντικας για την κατασκευή της σήραγγας.

 

Οι δύο νέοι σταθμοί στο Περιστέρι έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά. Είναι άνετοι, φτάνοντας ώς τα 11.500 τετραγωνικά, και σχεδιάστηκαν με τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, με το φυσικό φως -χάρη σε επιλεγμένα ανοίγματα- να εισέρχεταιι ώς τις αποβάθρες των επιβατών. Η κατασκευή της επέκτασης ξεκίνησε στα μέσα του 2006 και προχώρησε μετ' εμποδίων, αφού γεωλογικά προβλήματα επέβαλαν τη μετατόπιση του σταθμού στην Ανθούπολη κατά 350 μέτρα. «Θα είναι ευκολότερη η επέκταση της γραμμής προς Ιερόθεο και Πετρούπολη», σημείωσε ο Χρήστος Τσίτουρας, πρόεδρος της «Αττικό Μετρό».

 

Το κόστος των έργων, όπως είπε, είναι 128 εκατ. ευρώ. Ειδική αναφορά έκανε στην εμπλοκή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων λόγω του σκανδάλου Siemens. Τόνισε όμως ότι από την υπογραφή της σύμβασης πριν από έναν χρόνο προχώρησαν ταχύτατα οι 46 διαφορετικές συνδέσεις και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν 8 μήνες νωρίτερα. Δίπλα στον σταθμό προβλέπεται να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης με 450 θέσεις.

 

Η μόνη αναφορά στους σκληρά εργαζόμενους στο μετρό έγινε από τον Νίκο Παπαθανάση, πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ, του φορέα που έχει την ευθύνη λειτουργίας του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ. «Οι πολιτικοί πρέπει να μιλάνε με έργα», τόνισε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης. Προφανώς δεν εννοούσε την αστυνομοκρατία στα χθεσινά εγκαίνια…

 

Scroll to top