10/04/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα καραβάκια του Θερμαϊκού…

      Pin It

Θα ενώνουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους Νέους Επιβάτες, με μια γραμμή που θα καλύπτει απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων με πέντε στάσεις

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

Ανέκδοτο έχει καταντήσει στη Θεσσαλονίκη η αστική θαλάσσια συγκοινωνία με καραβάκια, που χθες «έπεσε ξανά στο τραπέζι», στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, 20 και πλέον χρόνια μετά τις θορυβώδεις εξαγγελίες, τα μεγαλεπήβολα σχέδια, τις ατέρμονες υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.

 

Την ιδέα συνέλαβε πρώτος, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ο συγκοινωνιολόγος του ΑΠΘ, τότε δημοτικός σύμβουλος, Σπύρος Βούγιας, που όμως δεν κατάφερε να υλοποιήσει ούτε ως υπουργός της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Εν τω μεταξύ, όλα αυτά τα χρόνια είχαν γίνει μάστερ πλαν, είχαν συγκροτηθεί επιτροπές, είχαν σχεδιαστεί στάσεις, είχαν εξελιχθεί ακόμη και πολιτικές κόντρες σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τα δρομολόγια, κυρίως όμως είχαν δαπανηθεί αρκετά χρήματα χωρίς να γίνει το έργο ποτέ. Νωπές είναι στη μνήμη των Θεσσαλονικέων οι σχετικά πρόσφατες (επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου) δηλώσεις του Σπύρου Βούγια, ως υφυπουργού, ότι πολλοί επιχειρηματίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αναλάβουν την εκτέλεση δρομολογίων, μέσα από διεθνή διαγωνισμό!

 

Δύο χρόνια μετά, ακόμα μια προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη ώστε τα θρυλικά καραβάκια να… ανελκυστούν από το χρονοντούλαπο, κάτι που βεβαίως και πάλι θα κοστίσει λεφτά. Αυτή τη φορά οι εξελίξεις θα «τρέξουν» από έναν φορέα που υποτίθεται ότι έχει την τεχνογνωσία, την εμπειρία και τους κατάλληλους ανθρώπους για να προωθήσουν το έργο.

 

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, που συνεδρίασε χθες, αποφάσισε κατά πλειοψηφία (το ίδιο αποφάσισαν ήδη οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού) να συνάψει προγραμματική σύμβαση με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για το έργο «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Εκπόνηση Μελετών – Εκδοση Αδειοδοτήσεων και Κατασκευή των Τεχνικών Υποδομών Πέντε Προβλήτων – Στάσεων». Υπό αυτές τις συνθήκες, η «Εγνατία Οδός» θα αναλάβει το σχεδιασμό του έργου, αλλά και το ξεμπλοκάρισμα, επιλύοντας -όπως ελπίζουν- όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα, με κυρίαρχο την παραχώρηση των χώρων όπου πρέπει να κατασκευαστούν οι στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας στους δήμους. Οι χώροι αυτοί ανήκουν στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, στο ΤΑΙΠΕΔ και στο Λιμενικό Ταμείο.

 

Τα καραβάκια θα ενώνουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους Νέους Επιβάτες, με μια γραμμή που θα καλύπτει απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και θα περιλαμβάνει πέντε στάσεις. Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπεται να λειτουργεί με επτά σκάφη τύπου καταμαράν, χωρητικότητας 200 – 250 επιβατών. Για δρομολόγια με περιοδικότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα προσεγγίζει τους 15.000 επιβάτες και η ετήσια τους 5.400.000 επιβάτες.

 

 

 

Scroll to top