Pin It

Λευκωσία Του Ακη Φάντη 

 

Μέσα σε αδιευκρίνιστες συνθήκες συνήλθε χθες το Eurogroup που αναμενόταν να οριστικοποιήσει το κυπριακό μνημόνιο. Η κυπριακή κυβέρνηση αναμένει ότι θα ληφθεί μια θετική πολιτική απόφαση που θ’ ανοίξει τον δρόμο για την έγκριση του μνημονίου από τα εθνικά Κοινοβούλια έτσι ώστε στις αρχές Μαΐου να εκταμιευθεί η πρώτη δόση των 10 δισ. Η σύγχυση επιτείνεται και από το γεγονός ότι ξαφνικά η επιτροπή εκτιμά ότι η Κύπρος χρειάζεται 23 δισ. αντί 17,5 που υπολόγιζε η τρόικα τον Μάρτη. Ενδεικτικές του κλίματος είναι και οι δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων που έγιναν χθες κατά την προσέλευσή τους στο Eurogroup.

 

Ετσι, ο επίτροπος Νομισματικών Υποθέσεων Ολι Ρεν παραδέχθηκε ότι υπάρχει πολλή αβεβαιότητα που δυσκολεύει τις ακριβείς προβλέψεις για το μακροοικονομικό και χρηματοπιστωτικό περιβάλλον στην Κύπρο. Ο κ. Ρεν σημείωσε ότι, μετά τις αποφάσεις που λήφθηκαν, τα δεδομένα στη χώρα άλλαξαν. «Υπάρχει μια συνεχιζόμενη αξιολόγηση της οικονομικής κατάστασης της Κύπρου και δουλεύουμε μαζί με την ΕΚΤ και το ΔΝΤ για να παρέχουμε μια οικονομική πρόβλεψη για την ανάπτυξη στην Κύπρο», ανέφερε.

 

«Η βιωσιμότητα του χρέους είναι σημαντική για εμάς αλλά και για το ΔΝΤ», είπε στις δικές της δηλώσεις για την Κύπρο η υπουργός Οικονομικών της Αυστρίας Maria Theresia Fekter. «Για το ΔΝΤ, πρέπει να υπάρχει για ρυθμιστικούς λόγους μια δομή με την οποία να προβλέπεται ότι η Κύπρος θα σταθεί στα πόδια της. Δεν μπορούμε να δεχτούμε μια απύθμενη άβυσσο όπου η στήριξη θα προσφέρεται για πάντα, και ούτε το ΔΝΤ μπορεί», τόνισε. Ο πρόεδρος του Eurogroup Jeroen Dijselbloem είπε ότι το πρόγραμμα διάσωσης για την Κύπρο «είναι 10 δισ. ευρώ όπως συμφωνήθηκε», ενώ πρόσθεσε ότι «όλα τα άλλα στοιχεία του προγράμματος θα χρηματοδοτηθούν είτε από το bail-in των τραπεζών, τις ιδιωτικοποιήσεις και άλλα στοιχεία. Δεν υπάρχει κάποια έκπληξη σε αυτό».

 

Στο μεταξύ, εμπλοκή σημειώθηκε στο θέμα των Κυπριακών Αερογραμμών, αφού οι δύο μεγαλύτερες συντεχνίες της εταιρείας, η ΠΕΟ και η ΣΕΚ, απέρριψαν το σχέδιο διάσωσης του υπουργικού συμβουλίου. Αντίθετα, η συντεχνία των πιλότων το ενέκρινε και επέμενε ότι πρέπει να εφαρμοστεί ως έχει. Με αυτά τα δεδομένα και ενώ διεξάγονται εντατικές διαβουλεύσεις στο υπουργείο Εργασίας, κανείς δεν γνωρίζει ποια μέρα θα ξημερώσει αύριο για τον εθνικό αερομεταφορέα της Κύπρου

Scroll to top