ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ
To μεγαλύτερο ποσοστό των πιτσιρικάδων ακούει μουσική πια μέσω τηλεφώνου. Ούτε καν από τον υπολογιστή – ακόμα κι αυτός αρχίζει να μοιάζει ξεπερασμένος για τα γούστα τους και τις συνήθειές τους. Τα smart phones, όλα μέσα από εκεί γίνονται. Οπότε ας οργανωθούμε. Κι εμείς ως ακροατές (να μάθουμε δυστυχώς να ακούμε μουσική με ποιότητα ήχου για τα… μπάζα) και όλοι. Δισκογραφικές εταιρίες, καλλιτέχνες, ραδιοφωνικοί σταθμοί.
Ηδη υπάρχει κι ένα καινούργιο chart, αυτό για τα social media. Δεν βγαίνει ούτε από τις πωλήσεις ούτε από το airplay ούτε από τίποτε άλλο τόσο… συμβατικό. Αλλά από το twitter, το facebook, το youtube, το live streaming, τα spotify και τα deezer (δύο πλατφόρμες για να ακούς μουσική επί πληρωμή μέσω Ιnternet). Με το youtube να κερδίζει κατά κράτος.
Επίσης, το 24% των ακροατών ραδιοφώνου στην Αμερική ακούει τους αγαπημένους του σταθμούς μέσω του smart phone. Κι ένα άλλο, αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Οι μισοί δηλαδή έχουν αφήσει πίσω τους τα παραδοσιακά ραδιοφωνάκια.
Τι σημαίνει αυτό; Τι σημαίνει να ακούς ραδιόφωνο μέσω τηλεφώνου ή Διαδικτύου; Σημαίνει πως δεν παίζει ρόλο αν ο ραδιοσταθμός με τον οποίο είσαι συντονισμένος είναι κανονικό FM ραδιόφωνο ή web radio. Δεν έχει σημασία αν θα είναι αθηναϊκό ραδιόφωνο, επαρχιακό, με έδρα την Καλαμάτα, ή το BBC. Ο ακροατής ένα κουμπί πατάει και συντονίζεται.
Το έχει υπόψη του πολύς κόσμος αυτό, εξ ου και η ανάπτυξη των web radios, των ραδιοφώνων στο Διαδίκτυο, η κατασκευή των οποίων αποτελεί εύκολη και φτηνή υπόθεση. Και στην Ελλάδα παρατηρείται κινητικότητα, υπάρχουν πολλά web radios που κάνουν εξαιρετική δουλειά. Δεν έχουν πολλά έσοδα προς το παρόν, όσα όμως αντέξουν και πιάσουν… πόστο, θα επιζήσουν.
Δημήτρης Κανελλόπουλος