Pin It

Οι διυπουργικές επιτροπές συνεδριάζουν σχεδόν εθιμοτυπικά, αλλά η οδική ασφάλεια αποτελεί κενό γράμμα

 

Της Αντας Ψαρρά

 

Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Τα μέτρα εξαγγέλλονται, οι διυπουργικές επιτροπές συγκροτούνται, αλλά σπάνια συνεδριάζουν, και ο πρόεδρος ενημερώνεται. Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια είχε χθες η Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια προκειμένου να ενημερωθεί ο πρόεδρος για τις δραστηριότητες της επιτροπής στο κρίσιμο αυτό θέμα. Μέλη της επιτροπής είναι οι υπουργοί Κ. Χατζηδάκης, Κ. Αρβανιτόπουλος, Α. Λυκουρέντζος, Ν. Δένδιας, Χ. Αθανασίου και Σ. Καλογιάννης.

 

Στη συνάντηση παρίσταντο ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας Ν. Παπαγιαννόπουλος και ο καθηγητής του ΕΜΠ Γ. Κανελλαΐδης, ο οποίος είχε την ευθύνη για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2011-2020 με στόχο τη μείωση των νεκρών από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2020. Εξαγγέλθηκε σειρά μέτρων για τη στελέχωση της επιτροπής, την ολοκλήρωση μελετών, την ενημέρωση των πολιτών, τα εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.

 

Τεράστιες απώλειες

 

Από την πλευρά του, ο Κάρολος Παπούλιας έκανε λόγο για ένα θέμα «που παίρνει πλέον εθνικές διαστάσεις». Οπως είπε, «είμαστε λίγοι για να έχουμε τέτοιες μεγάλες απώλειες» και υπενθύμισε ότι μέσα στο 2012 στην Ελλάδα κατεγράφησαν 984 νεκροί και 1.422 τραυματίες, οι περισσότεροι από τους οποίους ανάπηροι.

 

Λίγα χρόνια νωρίτερα και συγκεκριμένα στις 2/4/2008, συνάντηση με τον Πρόεδρο Κάρολο Παπούλια είχε η διυπουργική επιτροπή στην οποία ο (ίδιος) υπουργός Κ. Χατζηδάκης είχε δηλώσει: «Ο Πρόεδρος με κάλεσε για να συζητήσουμε το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας. Οπως ξέρετε, πέντε συμπολίτες μας, πέντε Ελληνες, χάνονται κάθε μέρα στους δρόμους, από ατυχήματα. Ο Πρόεδρος μου ανακοίνωσε την πρόθεσή του να θέσει υπό την αιγίδα του το θέμα της οδικής ασφάλειας. Πρέπει να γνωρίζετε ότι μετά την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στο δεύτερο εξάμηνο του 2007, είχαμε μια μείωση των θυμάτων κατά 13%. Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας. Γι’ αυτόν τον λόγο έχουμε συνεννοηθεί ήδη με τους συναρμόδιους υπουργούς, τον κ. Παυλόπουλο και τον κ. Σουφλιά, προκειμένου να δημιουργήσουμε έναν συντονιστικό μηχανισμό στο πλαίσιο της κυβέρνησης, ώστε να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Στις επόμενες μέρες θα ανακοινώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό το ζήτημα. Η προσπάθειά μας θα είναι να υπάρχει ένας καλύτερος συντονισμός όλων των συναρμόδιων φορέων. Και είναι δέσμευση να θέσουμε το θέμα αυτό πάρα πολύ ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα»!

 

Στόχοι άστοχοι

 

Μετά τις τόσο αποφασιστικές «διαχρονικά» κινήσεις που τείνουν να έχουν τον χαρακτήρα εθιμοτυπικών συναντήσεων, ανεξαρτήτως προθέσεων της Προεδρίας, για άλλη μία φορά οι διυπουργικές επιτροπές διατύπωσαν στόχους. Στο μεταξύ τα θύματα αυξάνονται, οι δρόμοι χάσκουν, οι Ελληνες οδηγοί εξακολουθούν και «επιτίθενται» οδηγώντας, οι δίκες αναβάλλονται και ο απολογισμός φέρνει την Ελλάδα ακόμα μία φορά σε «περίοπτη» θέση. Η υποκρισία συνεχίζεται, ενώ η πολιτική (διακομματικά) δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί με το θέμα. Για του λόγου το αληθές, 13 νεκροί στους ελληνικούς δρόμους μόνο το τελευταίο δεκαήμερο, χώρια οι τραυματίες. Πράγματι, λοιπόν, το θέμα παραμένει πολύ ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα!

 

 

Scroll to top