25/04/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διπλό κουκούλωμα

      Pin It

ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ

 

getFile (43)getFile (44)Τι δουλειά έχουν τα αρχαιοελληνικά γλυπτά των γυμνών κούρων και των νεαρών αθλητών στο ανεξάρτητο εμιράτο του Κατάρ; Επειδή είναι οικονομικά αναδυόμενο και με ένα από τα μεγαλύτερα κατά κεφαλήν εισοδήματα απώλεσε τις παραδόσεις του;

 

ΟΙ Αραβες έχουν σπουδαίο πολιτισμό με τα αραβουργήματα και τα τεμένη τους ως τη σημαντικότερη προσφορά τους στην παγκόσμια τέχνη. Από εικονική παράδοση, όμως, δεν τα πάνε καλά. Και με το γυμνό ακόμα χειρότερα. Δεν το έκρυψαν ποτέ. Εμάς μπορεί να μας άφησαν άλαλους με την παράδοξη «απαίτηση» να βάλουν τσαντόρ στα αρχαιοελληνικά αγάλματα της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», που φιλοξενείται στην Ντόχα του Κατάρ. Η αντίδρασή τους όμως δεν είναι ανακόλουθη των ηθών τους.

 

Για να μη σκανδαλίζονται οι γυναίκες, είπαν. Λες και οι μητέρες των παιδιών τους δεν γνωρίζουν τα απόκρυφα σημεία των αντρών τους. Οχι όμως να τα βλέπουν σε δημόσια θέα, και μάλιστα σε αγάλματα που θεωρούνται έργα τέχνης υψηλής αισθητικής. Αυτό δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν ούτε οι άνθρωποι της τέχνης, που κατά παράδοση κατατάσσονται στους προοδευτικούς και ανοιχτόμυαλους.

 

Σωστά αντέδρασε λοιπόν ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας. Ζήτησε να αποσυρθούν από την έκθεση και να σταλούν πίσω στην πατρίδα τους. Στην Αθήνα. Τώρα γιατί θέλησαν από το υπουργείο να «κουκουλώσουν» το θέμα είναι άλλο ζήτημα. Ως τεστ εχεμύθειας, αφού έπονται διάφορες συνεργασίες με το Κατάρ; Ο κ. Τζαβάρας μάς είχε ενημερώσει επίσημα για την έκθεση, την οποία εγκαινίασε ο ίδιος. Μας έστειλε, μάλιστα, και τον ωραίο λόγο του. Για το φιάσκο με τα αγάλματα, όμως, μιλιά. Εκείνος ξέρει.

 

Ολο αυτό πάντως μας κάνει να αναρωτιόμαστε τι θα συνέβαινε αν η πλούσια Ντόχα που διεκδίκησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 -τελικά δεν μπήκε στους τελικούς υποψηφίους- τους κέρδιζε. Τι θα έκανε; Θα έντυνε τις αθλήτριες με τσαντόρ και φερετζέ;

 

 Βασιλική Τζεβελέκου

Scroll to top