Της Χαράς Τζαναβάρα
Με… δανεικούς εργάτες αλλά και μηχανήματα στήνεται το σημερινό σκηνικό κατά μήκος της «Ολυμπίας οδού», που προβλέπεται να διατηρηθεί σε όλη τη διάρκεια της πασχαλινής εξόδου. Ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και ο εκπρόσωπος του προέδρου της ΔΗΜΑΡ που απουσιάζει στο εξωτερικό θα επιθεωρήσουν σήμερα τα «εργοτάξια» της Κορίνθου-Πατρών σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι ισχύει η κυβερνητική δέσμευση για «μπουλντόζες στους αυτοκινητόδρομους μέσα στον Απρίλιο».
«Οι εργάτες θα μεταφερθούν από τα εργοτάξια στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και τα μηχανήματα από το λιμάνι της Πάτρας», καταγγέλλει στην «Εφ.Συν.» ο Θόδωρος Τσελεπής, ο απολυμένος πρόεδρος του σωματείο «Γαλαρία» των εργαζομένων στην «Ολυμπία οδό». Μας εξηγεί ότι στα έργα δούλευαν 2.800 άτομα και σήμερα δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη. Ούτε καν στις σήραγγες της Παναγοπούλας, που έχουν υλοποιηθεί κατά 40%, αλλά έχουν απορροφήσει το 70% της χρηματοδότησης, όπου επιβάλλεται να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας. «Δεν μπορούν να γίνουν προσλήψεις, γιατί δεν ισχύουν οι συμβάσεις του 2007», υπογραμμίζει και προβλέπει ότι θα ξεκινήσουν από το φθινόπωρο, μετά την κύρωση από τη Βουλή της νέας συμφωνίας.
Πέντε χρόνια από τότε που οι εργολάβοι ανέλαβαν την είσπραξη των διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα νέο τμήμα! Η σύμβαση του 2007, με τη γαλλική Vinci, τις ελληνικές «Ακτωρ», J&P-Αβαξ και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, προέβλεπε την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου 283,7 χλμ. με τίμημα 2,8 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 550 εκ. θα ήταν η συμμετοχή του Δημοσίου. Το πρώτα 20 χλμ. (Κόρινθος-Κιάτο) έπρεπε να έχουν δοθεί στην κυκλοφορία ώς τις αρχές του 2011 και έως το τέλος του ίδιου έτους να είναι έτοιμο ολόκληρο το κομμάτι των 120 χλμ. Κόρινθος-Πάτρα. Τα εργοτάξια έχουν κλείσει από τα μέσα του 2011, οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν τα διόδια και -με την πρόσφατη συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών- θα πάρουν τουλάχιστον 150 ευρώ ως πρόσθετη αποζημίωση για τις καθυστερήσεις του Δημοσίου! Το κομμάτι των 163,7 χλμ. (Πάτρα-Πύργος Τσακώνα) έχει μετατεθεί για μετά το 2015.