RYANAIR – «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Αερομαχίες» σημειώθηκαν χθες ανάμεσα στην αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Rayanair και τη διοίκηση του «Ελ. Βενιζέλος». Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Μ. Κόλεϊ ζήτησε τη μείωση του φόρου από 12 σε 5 ευρώ ανά επιβάτη, που επιβάλει το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, με αντάλλαγμα να φέρει στη χώρα μας 10 εκ. τουρίστες την επόμενη τριετία. Από αυτή την τουριστική κίνηση, τα 4 εκ. αφορούν την Αθήνα, 2 τη Θεσσαλονίκη και 4 την υπόλοιπη Ελλάδα. Υπολόγισε ότι θα αποφέρουν έσοδα 4,5 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσουν 10.000 νέες θέσεις εργασίας.
Η εταιρεία διακινεί 79 εκ. επιβάτες τον χρόνο σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά χαρακτηρίζεται από τις επεισοδιακές σχέσεις της με τις διοικήσεις αεροδρομίων. Προβάλει διάφορες διεκδικήσεις και αποχωρεί όταν δεν γίνονται δεκτά τα αιτήματά της. Σε πολλές περιπτώσεις προτιμά να υπογράφει συμφωνίες με τοπικές αρχές και όχι με αεροδρόμια, δικαίωμα που της παρέχει το Κοινοτικό Δίκαιο. Στη χώρα μας είχε δημιουργηθεί πρόβλημα με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ πριν από λίγες ημέρες απαίτησε να υπογραφεί άμεσα σύμβαση με την περιφέρεια Θεσσαλίας για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, από όπου διακινεί ένα εκατομμύριο τουρίστες τον χρόνο. Βάση της στην Ελλάδα είναι το αεροδρόμιο Χανίων, από όπου εξυπηρετεί 500.000 επιβάτες τον χρόνο από 25 προορισμούς, που σύντομα θα τους αυξήσει κατά 10.
Ο κ. Κόλεϊ τοποθετήθηκε αρνητικά στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και των περιφερειακών αεροδρομίων, προβλέποντας ότι θα φέρει αύξηση των φόρων και θα τα καταστήσει μη ανταγωνιστικά σε σχέση με αυτά της ευρύτερης περιοχής.
«Στηρίζουμε έμπρακτα αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή και μακροχρόνια παρουσία», απαντά το «Ελ. Βενιζέλος» και στη μακροσκελή ανακοίνωσή του αναφέρει ότι το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί δεν συμβαδίζει με πρακτικές της Rayanair. Πάντως, καλεί την εταιρεία να επωφεληθεί από τα κίνητρα που έχει θεσπίσει, που περιλαμβάνουν εκπτώσεις 20-30% και αξιοποιούνται σήμερα από 10 αεροπορικούς φορείς χαμηλού κόστους, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 11% της διεθνούς επιβατικής κίνησής του.
*Περιφερειακά κέντρα θα είναι για την Aegean τα αεροδρόμια της Ρόδου και της Κω. Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι στην πρώτη περίπτωση αυξάνει τα απευθείας δρομολόγια εξωτερικού στα 27 και στη δεύτερη στα 10.
Χ.ΤΖ.