Επιστολή του διευθυντή και των καθηγητών στην «Εφ.Συν.»
Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή από τον διευθυντή και τους καθηγητές του 1ου Λυκείου Περάματος σχετικά με παρουσίαση στην «Εφ.Συν.» (24/4/13) του περιοδικού Πείραμα που εκδίδεται επί δεκαέξι συναπτά έτη από μαθητές του σχολείου. Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριε Διευθυντή, στο φύλλο της 24/4/2013, ο συντάκτης σας Στέργιος Ζιαμπάκας παρουσίασε δημοσιογραφικά τη συνέντευξη δύο μαθητριών της Β΄ τάξης του σχολείου μας, με αφορμή την έκδοση του, «υποδειγματικού» όπως ο ίδιος το χαρακτηρίζει, περιοδικού μας.
Προκειμένου να ενισχύσουμε το φιλόξενο και εγκωμιαστικό κείμενό του, σπεύδουμε να σας πληροφορήσουμε ότι εκτός από την, για δεκαέξι συνεχόμενα έτη, κυκλοφορία του βραβευμένου περιοδικού ΠΕΙΡΑΜΑ, στο σχολείο μας λειτουργούν επίσης, για περισσότερα από επτά έτη: θεατρική ομάδα (ΣΚΗΝΟΒΑΤΕΣ), μουσική ομάδα (ROCKEMON), ιστοσελίδα (1lyk-peram.att.sch.gr) που συνδιαμορφώνεται από μαθητές.
Επιπλέον το Λύκειό μας τα τελευταία δύο χρόνια μετέχει με ομάδα μαθητών και καθηγητών στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα COMENIUS μαζί με πέντε σχολεία άλλων χωρών. Μετέχει επίσης ανελλιπώς και διακρίνεται σε όλα τα σχολικά αθλητικά πρωταθλήματα (τη φετινή χρονιά τα κορίτσια του βόλεϊ έφτασαν στον τελικό).
Αυτές οι δραστηριότητες πιστεύουμε ότι δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες για ένα «περιφερειακό» Λύκειο της Αττικής και πάντως φανερώνουν ότι καθόλου δεν θεωρούμε πως η «γνώση περιορίζεται μόνο στις πανελλήνιες εξετάσεις».
Φανταζόμαστε ότι ο συντάκτης σας έχει επίγνωση του τρόπου λειτουργίας ενός σημερινού Λυκείου και άρα κατανοεί ότι οι παραπάνω πολιτιστικές δραστηριότητες δεν είναι εφικτές χωρίς την πρόθυμη συμμετοχή των μαθητών αλλά και την επίπονη προσπάθεια συναδέλφων, που χρειάζεται να αφιερώσουν χρόνο, επινοητικότητα, δημιουργικότητα και αρκετή υπομονή για τον απαραίτητο και παραγωγικό συντονισμό τους.
Είναι προφανές ότι σε ένα τέτοιο σχολείο θα ήταν παράταιρο οι καθηγητές να επιδεικνύουν «πλήρη αδιαφορία απέναντι στα προβλήματά του», όπως αυτό της παράνομης δημοτικής χωματερής που λειτουργεί σε κοντινή απόσταση.
Είναι εκτενείς και πολύπλοκες νομικά οι δράσεις που έχει αναλάβει τόσο ο διευθυντής όσο και ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε συνεργασία με μαθητές και γονείς, στις οποίες δεν θα αναφερθούμε αναλυτικά για να μην κουράσουμε, είμαστε όμως στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία χρειαστείτε προκειμένου να υπάρξει μια αντικειμενική παρουσίαση του προβλήματος. Μας προξενεί όμως απογοήτευση, που φτάνει στα όρια της αγανάκτησης, η στρεβλή εικόνα που προκύπτει από το σχετικό άρθρο.
Θέλουμε να ελπίζουμε ότι το νέο ήθος που η Εφημερίδα των Συντακτών επιχειρεί να φέρει στα ταραγμένα και θολά νερά της δημοσιογραφικής ζωής θα διορθώσει την προφανή αδικία σε βάρος ενός Συλλόγου και ενός Λυκείου, που έχει τόσα θετικά να επιδείξει για την περιοχή του Περάματος.
Πέραμα, 26/4/2013 Ο Διευθυντής και οι Καθηγητές του 1ου Λυκείου Περάματος
………………………………………………….
Η απάντηση του συντάκτη μας
Αρχικά θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για το εύρος των πολιτιστικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων για τις οποίες μας ενημερώσατε, μέσω των οποίων δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές σας όχι μόνο να εκφραστούν, αλλά και να αναπτύξουν και να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους. Δραστηριότητες τις οποίες, άλλωστε, φέραμε στο προσκήνιο ως εφημερίδα, μέσω του «υποδειγματικού» σχολικού περιοδικού «Πείραμα». Συμφωνούμε απόλυτα πως ανάλογες δραστηριότητες δεν είναι «εφικτές χωρίς την πρόθυμη συμμετοχή των μαθητών, αλλά και την επίπονη προσπάθεια συναδέλφων», όπως τονίζετε.
Ως εκ τούτου, είναι προφανές πως όταν οι μαθητές σας επισημαίνουν πως «η γνώση που παίρνουμε από το σχολείο περιορίζεται μόνο στο θέμα “Πανελλήνιες”», αναφέρονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι στη σχολική σας μονάδα.
Για την ανάδειξη του προβλήματος της παράνομης δημοτικής χωματερής, θέλοντας να συνδράμουμε στην επίλυσή του, σας καλούμε κι εμείς από την πλευρά μας, εφόσον γνωστοποιείτε ότι προτίθεστε, να επικοινωνήσουμε το συντομότερο. Πιστεύουμε ότι η «στρεβλή» εικόνα του σχολείου που σχημάτισε μερίδα των καθηγητών σας και φτάνει στα όρια της αγανάκτησης τους μαθητές σας, μπορεί να διορθωθεί, εφόσον το επιθυμείτε, δίνοντας συνέχεια στα όσα θετικά έχετε πραγματοποιήσει για την περιοχή, ως λειτουργοί της Μέσης Εκπαίδευσης και ως μέλη της κοινωνίας του Περάματος.
Με εκτίμηση,
Στέργιος Ζιαμπάκας