Pin It

Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες συγκρούστηκαν τα φορτηγά πλοία «PIRI REIS» και «Consouth» με αποτέλεσμα σε λιγότερο από δέκα λεπτά να βυθιστεί το πρώτο. Δυο οι νεκροί, οκτώ οι αγνοούμενοι

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Μια απίστευτη ναυτική τραγωδία συνέβη χθες τα ξημερώματα ανοιχτά της Μεθώνης Μεσσηνίας, αφήνοντας πίσω της δύο νεκρούς και οκτώ αγνοούμενους Σύρους ναυτικούς. Λίγα λεπτά πριν από τις 6 το πρωί, δύο φορτηγά πλοία, το ένα φορτωμένο με λιπάσματα και το άλλο κενό φορτίου, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα το ένα από αυτά, το τουρκικών συμφερόντων «PIRI REIS» με σημαία Cook Islands, να βυθιστεί σε λιγότερα από δέκα λεπτά. Την ώρα του ναυαγίου στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης 2-3 Μποφόρ.

 

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία και τις επίσημες ανακοινώσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας, περίπου στις 6 το πρωί ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος για περιστατικό σύγκρουσης στη θαλάσσια περιοχή 87 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου, μεταξύ του φορτηγού πλοίου «Consouth», γερμανικών συμφερόντων, με σημαία Αντίγκουα-Μπαρμπούντα με δρομολόγιο από την Τούζλα της Τουρκίας προς τη Μάλτα και 16 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος (5 Φιλιππινέζοι, ένας Ρώσος και 10 Πολωνοί), και του τουρκικών συμφερόντων φορτηγού πλοίου «PIRI REIS», με δρομολόγιο από την Ανάμπα Αλγερίας προς την Ουκρανία και 17 αλλοδαπούς (Σύρους) μέλη πληρώματος.

 

Από τη σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο «PIRI REIS» με αποτέλεσμα αυτό να βυθιστεί σε λιγότερο από δέκα λεπτά. Επτά μέλη του πληρώματός του σώθηκαν από το «Consouth», ενώ στη συνέχεια περισυνελέγησαν δύο σοροί που ανήκαν στο πλήρωμα του «PIRI REIS», και μέχρι αργά χθες το βράδυ παρέμεναν αγνοούμενοι οκτώ ναυτικοί, όλοι μέλη του πληρώματος του τουρκικού φορτηγού. Αντίθετα από τη σύγκρουση το «Consouth» έπαθε μόνο μικρές υλικές ζημιές, ενώ και τα 16 μέλη του πληρώματός του είναι καλά στην υγεία τους.

 

Στο σημείο του ναυαγίου εκτός από το «Consouth» έφτασαν τέσσερα παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο Ερευνας και Διάσωσης (SAR) του Πολεμικού Ναυτικού(SH 70), ένα αεροπλάνο στο πλαίσιο της Συμμαχίας του ΝΑΤΟ, ενώ αμέσως απέπλευσαν προς τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή πλωτά περιπολικά του Λ.Σ.

 

Απαντήσεις για τα αίτια του ναυαγίου αναμένεται να δώσει το Κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων(ΕΛΥΔΝΑ) το οποίο πρόκειται να μεταβεί στο λιμάνι της Κέρκυρας όπου αναμένεται να καταπλεύσει σήμερα το «Consouth».

 

Πέντε ναυτεργατικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ) αναφέρουν ότι το «PIRI REIS», 13.206 d.w. (έτος ναυπήγησης 1979), στις 28 Φεβρουαρίου του 2013, σύμφωνα με το PARIS MOU (μνημόνιο Παρισίων), επιθεωρήθηκε στη Ραβένα της Ιταλίας και είχε 15 παρατηρήσεις που οι περισσότερες αναφέρονται στα πιστοποιητικά ρύπανσης και ασφάλειας. Η εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι δεν αποκαταστάθηκαν και οδήγησαν σε πρόσκρουση και στη βύθισή του.

 

Kαταγγελίες ναυτεργατών

 

Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν ότι για να μειώνουν το κόστος και να ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους, οι εφοπλιστές και το κεφάλαιο οδηγούν σε εκατόμβες νεκρών. «Είναι αδίστακτοι μπροστά στο κέρδος». Κατηγορούν επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας και όπως λένε «ως καλός υπηρέτης των εφοπλιστών, επιβεβαιώνοντας την ταξική του προσήλωση, υπεράσπισης του κεφαλαίου, μεταφέρει όλες τις ευθύνες στον πλοίαρχο, που είναι ο ένας από τους δυο νεκρούς που έχουν ανασυρθεί».

 

Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης μιλώντας χθες το πρωί στο «Βήμα FM» υποστήριξε ότι οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανθρώπινο λάθος, καθώς την ώρα της σύγκρουσης ο πλοίαρχος του πλοίου που βυθίστηκε δεν βρισκόταν στη γέφυρα. Αργότερα σε δηλώσεις του στη ΝΕΤ υποστήριξε ότι το πλοίο που προκάλεσε τη σύγκρουση είναι το «Consouth» και ότι όλα δείχνουν πως το δυστύχημα οφείλεται σε ολιγωρία του πληρώματος.

 

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

Scroll to top