Pin It

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

Μετά το Πάσχα θα αποφασιστεί η τελική μορφή των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών, που προγραμματίζονται για την περίοδο των πανελλαδικών. Υστερα από μια πολύωρη συνεδρίαση, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν κατέληξε σε απόφαση καθώς, παρά τη γενική τάση για πραγματοποίηση απεργιών, υπήρξαν διαφοροποιήσεις, κυρίως από τη ΔΑΚΕ (πρόσκειται στη Ν.Δ.) που πρότεινε κάλπες και το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) που εισηγήθηκε 48ωρη πριν από τις εξετάσεις.

 

Ολες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις πλην του ΠΑΜΕ συμφωνούν στις πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, αλλά η πρόταση της ΔΑΚΕ προκάλεσε ρήγμα στο ευρύ αυτό κοινό μέτωπο και ερμηνεύτηκε ως έμμεση ανασταλτική των κινητοποιήσεων πρωτοβουλία. Οι εκπρόσωποι της παράταξης που πρόσκειται στη Ν.Δ., για να εξηγήσουν, επικαλέστηκαν την ειδική χρονική συγκυρία. Οπως τόνισαν, η κήρυξη απεργίας στις Πανελλαδικές είναι εξαιρετικό γεγονός και δεν μπορεί να ληφθεί με αποφάσεις Δ.Σ. των ΕΛΜΕ ή με γενικές συνελεύσεις των 40 ατόμων. Δεν έπεισαν και η συνεδρίαση έφτασε σε αδιέξοδο, με δεδομένη και τη διαφορετική πρόταση του ΠΑΜΕ για 48ωρη στις 14 και 15 Μαΐου.

 

Κατά τ’ άλλα, το ΠΑΣΟΚ ενισχύει όλο και περισσότερο την όψιμη πολιτική των ενστάσεων και αντιρρήσεων με πιο έντονο κοινωνικό προφίλ. Μετά το ενδιαφέρον που έδειξε για την αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, τώρα προχώρησε στα υπόλοιπα θέματα, τα περισσότερα εκ των οποίων εντάσσονται στο απεργιακό πλαίσιο των εκπαιδευτικών. Χθες, σε συνάντηση της κ. Χριστοφιλοπούλου (που ετοιμάζεται για τη νέα της υπουργοποίηση) ως κοινοβουλευτικής εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ με τον γραμματέα του Τομέα Παιδείας, Δ. Νικηφόρο, «διατυπώθηκαν ενστάσεις σχετικά με τις προθέσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσαν άμεσα.

 

Για το Π.Δ. σχετικά με τις υποχρεωτικές μεταθέσεις: Οχι μόνο δεν συμβάλλει στην ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Υπάρχει σύγχυση μεταξύ α) οργανικών και λειτουργικών κενών, β) μεταθέσεων (μόνιμες υπηρεσιακές μεταβολές) και αποσπάσεων ή διαθέσεων (προσωρινές μεταβολές).

 

Για τις «αμαρτωλές αποσπάσεις»: Ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός τους έγινε το 2010. Επέστρεψαν πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Τώρα, επιχειρείται η επαναφορά «αμαρτωλών» διατάξεων και πρακτικών.

 

Για την αξιολόγηση: Εχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση, δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα, εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες.

 

 

Scroll to top