Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
«Ο Πειραιάς είναι το κύριο λιμάνι της κρουαζιέρας στη χώρα και με τα νέα έργα που γίνονται θα παίξει τον δικό του ρόλο ως κύριο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου» τόνισε χθες ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, δίνοντας εμμέσως απάντηση στα σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο χρονικό διάστημα για δημιουργία νέου λιμανιού κρουαζιέρας εκτός Πειραιά.
Ο Γ. Ανωμερίτης, μιλώντας στην παρουσίαση του «Sea Tourism Forum» των Ποσειδωνίων που θα πραγματοποιηθεί 27 και 28 Μαΐου με θέμα την κρουαζιέρα και το yathing, επισήμανε ότι η φετινή χρονιά θα είναι μια θετική χρονιά για την κρουαζιέρα παραθέτοντας τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2013, τα οποία δείχνουν ότι στους επιβάτες του homeporting (επιβίβαση και αποβίβαση στο ίδιο λιμάνι) σημειώνεται αύξηση 22,05% και στους επιβάτες transit (διελεύσεις, το κρουαζιερόπλοιο μένει στο λιμάνι 4-6 ώρες) αύξηση 24,94%.
Προβλήματα
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ. Γράτσος, αφού καυτηρίασε τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί εδώ και χρόνια για την κρουαζιέρα και το yathing, αναφέρθηκε στην προβληματική προσβασιμότητα του Πειραιά, λέγοντας ότι αυτή πρέπει να γίνει καλύτερη και επιβάλλεται να βρεθεί ένας τρόπος έτσι ώστε ο κόσμος να μπαίνει και να βγαίνει στον Πειραιά πιο γρήγορα.
Στις λιμενικές υποδομές της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θ. Κόντες λέγοντας ότι τα λιμάνια του Ηρακλείου, της Σαντορίνης και της Κεφαλονιάς βρίσκονται σε καλό δρόμο, υπάρχουν όμως νησιά που οι λιμενικές υποδομές τους είναι σε πρωτόγνωρη κατάσταση και χρειάζονται βοήθεια. Υποστήριξε ότι υπάρχει σημαντική καθυστέρηση από υπηρεσίες διαφόρων υπουργείων, η οποία επιδρά αρνητικά στην κρουαζιέρα, και έφερε παράδειγμα την αργοπορία του υπουργείου Εξωτερικών να εγκρίνει έγκαιρα τις βίζες για τους τουρίστες από Τουρκία και Ρωσία, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν κρουαζιέρες.