19/05/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε «ρότα» θετική…

      Pin It

Τάσεις ισορροπίας αρχίζει να δείχνει η διαφημιστική αγορά, με τα πρώτα θετικά στοιχεία να εμφανίζονται σε τηλεόραση αλλά και εφημερίδες…

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

media

 

 

Τα θετικά σημάδια στα διαφημιστικά έσοδα των μέσων ενημέρωσης συνεχίστηκαν και τον μήνα που μας πέρασε δείχνοντας μια στροφή το τελευταίο τρίμηνο που έχει οδηγήσει επιτέλους σε μια πρώτη αντιστροφή της μόνιμα αρνητικής εικόνας της τελευταίας τετραετίας.

 

Ηδη, δειλά δειλά και με ιδιαίτερη προσοχή στελέχη της αγοράς κάνουν αναφορές για δείγματα… ισορροπίας σε μια αγορά που έχει υποστεί σημαντικότατα πλήγματα δημιουργώντας ασφυξία σε διαφημιστικές εταιρείες και ΜΜΕ. Πάντως, σπεύδουν να προσθέσουν ότι για να έρθουν τα πρώτα χαμόγελα απαιτείται χρόνος και υπομονή, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που εξακολουθεί να βρίσκεται ακόμα σε κινούμενη άμμο.

 

Τον Απρίλιο που μας πέρασε πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι τρεις από τους τέσσερις τομείς των μέσων ενημέρωσης πέρασαν σε θετικό πρόσημο ως προς τα διαφημιστικά έσοδα καθώς μόνο τα περιοδικά παρέμειναν σε αρνητική πορεία (-21,26%). Εντυπωσιακή είναι η άνοδος που εμφανίζεται στην τηλεόραση με τα διαφημιστικά έσοδα να αυξάνονται σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι κατά 61,94%. Βέβαια τα προηγούμενα χρόνια η κατρακύλα ήταν πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα σχεδόν όλα τα ΜΜΕ να βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Ομως η βελτίωση που εμφανίζεται το τελευταίο τρίμηνο δίνει ανάσες και ελπίδες για αντιστροφή της πορείας. Είναι σαφές ότι σε αυτό βοήθησε και το εορταστικό πασχαλινό κλίμα. Πάντως, άνοδο εμφανίζουν και οι εφημερίδες κατά 8,56% αλλά πλέον και τα ραδιόφωνα με 21,53%.

 

Στην τηλεόραση τα διαφημιστικά έσοδα (πάντα με τη διευκρίνιση ότι αυτά τα ποσά υπολογίζονται χωρίς να έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, φόροι κ.ά.) έφτασαν τα 56,391 εκατομμύρια ευρώ. Και μάλιστα σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα που είχαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί Extra Channel, Nickelodeon TV και Σκάι TV καθώς δεν επιτρέπουν τη δημοσιοποίηση των στοιχείων τους. Στις εφημερίδες τα έσοδα ξεπέρασαν τα 27 εκατ. ευρώ, στα ραδιόφωνα άγγιξαν τα 6,131 εκατ. ευρώ, ενώ στα περιοδικά έπεσαν στα 28,191 εκατ. ευρώ.

 

Συνολικά σε όλα τα ΜΜΕ τα διαφημιστικά έσοδα έφτασαν τα 117,8 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας τελικά άνοδο κατά 17,07%. Αλλά και συνολικά στο πρώτο τετράμηνο του 2013 η μείωση των διαφημιστικών εσόδων δείχνει να έχει περιοριστεί στο 4,07%. Κι αυτό είναι σημαντικό καθώς την τελευταία τετραετία, μήνα με τον μήνα η καθίζηση συνεχιζόταν και μάλιστα με ραγδαίο ρυθμό καθώς τα αρνητικά ποσοστά ξεπερνούσαν το 20% και ορισμένες φορές ακόμα και το 30%.

 

Από τους τηλεοπτικούς σταθμούς τη μερίδα του λέοντος τον Απρίλιο του 2013 που μας πέρασε απέσπασε ο ΑΝΤ1 με 14.733 διαφημιστικά μηνύματα και 19,13 εκατ. ευρώ έσοδα (προ εκπτώσεων, φόρων κ.ά.). Ακολουθεί το Mega με 15.332 σποτάκια και 18,53 εκατ. ευρώ, ενώ στην τρίτη θέση εμφανίζεται ο Alpha με 13.525 μηνύματα και 9,06 εκατ. ευρώ και έπεται το Star που με 17.322 διαφημιστικά πήρε 8,5 εκατ. ευρώ. Αυτά είναι και τα μόνα κανάλια που εμφανίζουν έσοδα από διαφημίσεις πάνω από εκατομμύριο καθώς το επόμενο, που είναι η ΝΕΤ, έχει περίπου 827 χιλιάδες ευρώ με 4.633 σποτ.

 

Από το Extra Channel, που δεν εμφανίζονται τα ποσά, φαίνεται πάντως να έχουν μεταδοθεί 4.989 διαφημιστικά σποτ, ενώ από το Nickelodeon TV 10.812 μηνύματα και από τον Σκάι TV 14.672 σποτάκια. Συνολικά από τα κανάλια τον Απρίλιο του 2013 προβλήθηκαν διαφημίσεις για 843 προϊόντα, με μεταδόσεις 104.123 σποτ που κατέλαβαν τηλεοπτικό χρόνο ο οποίος αντιστοιχεί σε 2.236.499 δευτερόλεπτα. Στα περιοδικά, παρότι παρουσιάζουν σημαντική πτώση ακόμα, κινήθηκαν 1.008 προϊόντα, στις εφημερίδες 585 και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς 269.

 

[email protected]

 

 

 

Scroll to top