Pin It

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

Του Νίκου Φωτόπουλου

 

 

getFile (39)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ξανά η Hutchison στο προσκήνιο! Παρά το «φιάσκο» του 2008, ο πολυεθνικός κολοσσός στην εκμετάλλευση λιμανιών ανά τον κόσμο επανεμφανίζεται ως κύριος διεκδικητής του ΣΕΜΠΟ (Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Hutchison Port Holdings Trust θα συμμετάσχει στον διεθνή διαγωνισμό που αναμένεται να προκηρυχθεί, είτε αυτός αφορά ολική παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είτε παραχώρηση μόνο του ΣΕΜΠΟ. Στην πραγματικότητα ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τη Hutchison είναι η διαχείριση του ΣΕΜΠΟ.

 

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει μια μεγάλη εταιρεία των Φιλιππίνων αλλά και η ισραηλινή ΖΙΜ. Υπενθυμίζουμε ότι στον πρώτο διαγωνισμό που είχε γίνει για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, το 2008, προσφορές είχαν υποβληθεί από τις Hutchison, Cosco και Dubai Ports.

 

Tότε, το ενδιαφέρον της Hutchison είχε εκδηλωθεί στον διαγωνισμό μέσω ενός σχήματος κοινοπραξίας μαζί με τις εταιρείες Alapis και ΛΥΔ, έχοντας δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες στην κυβέρνηση, αλλά τελικά το σχέδιο ιδιωτικοποίησης δεν προχώρησε και το ενδιαφέρον του πολυεθνικού κολοσσού απεσύρθη τόσο ηχηρά όσο και η εκδήλωσή του.

 

Υπό αυτές τις συνθήκες, τον Δεκέμβριο του 2008, οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) και της Hutchison ναυάγησαν. «Η ένωση εταιρειών «Hutchison Port Holdings Limited, Hutchison Port Investments Sarl, ALAPIS ABEE, ΛΥΔ Α.Ε.» ενημέρωσε την ΟΛΘ Α.Ε. ότι αποσύρει το ενδιαφέρον της από την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένος Θεσσαλονίκης», ανέφερε τότε στην ανακοίνωσή του ο ΟΛΘ, δίχως να εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αυτή. Κι όλα αυτά ενώ το εταιρικό σχήμα είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος του έργου, προσφέροντας -μέσω διαγωνισμού- τίμημα ύψους 419,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερο από αυτό των 131,9 εκατ. ευρώ που προσέφερε η δεύτερη εταιρεία-κολοσσός που συμμετείχε στον διαγωνισμό, η Cosco.

 

Κόκκινη γραμμή

 

«Οι εταιρείες αυτές δεν παίζουν στις διαπραγματεύσεις, ούτε είναι διατεθειμένες να ικανοποιήσουν τα καπρίτσια καμιάς κυβέρνησης και κανενός εργαζομένου. Κάνουν μια επένδυση για το κέρδος και μόνο, αλλιώς δεν ασχολούνται. Κάνουν μια προσφορά, κάνουν και μια δεύτερη, αλλά έχουν μια κόκκινη γραμμή. Ποτέ δεν θα την περάσουν. Αν δεν τα βρουν, φεύγουν…», αναφέρει Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας που ασχολείται πάνω από 30 χρόνια με ναυτιλιακά και το διεθνές εμπόριο.

 

Το δίκτυο της Hutchison, που θεωρείται μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του είδους στον κόσμο, εκτείνεται σε 52 λιμάνια, σε 26 χώρες στην Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Αυστραλασία και την Αμερική. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1866 από το Χονγκ Κονγκ στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο και σήμερα έχει εξελιχθεί σε έναν γιγαντιαίο διακινητή εμπορευμάτων.

Scroll to top