Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

getFile (62)Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο ΟΛΠ Α.Ε. διατήρησε την κερδοφορία του, καθώς τα έσοδα στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) αυξήθηκαν κατά 21,89%, στον τομέα της διακίνησης των αυτοκινήτων κατά 5,24% και στην κρουαζιέρα κατά 12%. Διπλασιάστηκε επίσης η τιμή της μετοχής του (αύξηση 98,59%), ενώ ανοδική πορεία καταγράφει και το 2013, καθώς μέχρι στιγμής σημειώνει αύξηση άνω του 25%.

 

Την ίδια ώρα τα έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν σημαντικά, αφού το προσωπικό του Οργανισμού μειώθηκε κατά 550 άτομα χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη και οι μισθοί και τα ημερομίσθια μειώθηκαν κατά 14%.

 

Τα οικονομικά αποτελέσματα και η δραστηριότητα της εταιρείας για το 2012 παρουσιάστηκαν χθες από τη διοίκηση του ΟΛΠ κατά τη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης προς τα μέλη της Ενωσης Θεσμικών Επενδυτών στα γραφεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών(Χ.Α.).

 

Οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις για το 2013, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, δείχνουν ότι και η τρέχουσα χρονιά θα είναι αναπτυξιακή και κερδοφόρα ενώ, όπως ανέφερε, εξετάζονται προσεκτικά από τον ΟΛΠ και τον κύριο μέτοχό του, το ΤΑΙΠΕΔ, οι προτάσεις επενδυτών και χρηστών για παραχωρήσεις αξιοποίησης της λιμενικής του περιουσίας.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ξεκινήσει νέες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Cosco και στον ΟΛΠ, με τους εκπροσώπους του κινεζικού ομίλου να ζητούν να τους παραχωρηθεί και το δυτικό κομμάτι του προβλήτα ΙΙΙ, το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης. Σήμερα έργα γίνονται μόνο στο ανατολικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ και η Cosco υπολογίζει ότι τον Ιούλιο του 2013 θα μπορέσει να λειτουργήσει η α' φάση της νέας της επένδυσης στο λιμάνι, με δυνατότητα διακίνησης περίπου 1,5 εκατ. teus, ενω με τη λειτουργία και των δύο προβλητών, οι υπεύθυνοι εκτιμούν ότι θα μπορούν να διακινούνται περίπου 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

 

Την προηγούμενη εβδομάδα έφτασαν μέσω Σανγκάης στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) πέντε από τις πιο σύγχρονες νέες γερανογέφυρες, τύπου super post panamax, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν πλοία χωρητικότητας 18.000 -20.000 teus και να εκφορτώνουν περίπου 4.000 κοντέινερ μέσα σ' ένα 24ωρο.

 

[email protected]

Scroll to top