23/05/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σκάλωσαν στον Λαπαθιώτη

     
Pin It

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ Με δυσκολίες τα θέματα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και τη Φυσική κατεύθυνσης. Στο βόρειο Αιγαίο οι εξετάσεις άρχισαν με καθυστέρηση μιας ώρας

 

Της Αννας Ανδριτσάκη 

 

getFile (79)Απαιτητικά τα χθεσινά θέματα στα μαθήματα κατεύθυνσης των πανελλαδικών. Οι άριστοι και πολύ καλά προετοιμασμένοι θα καταφέρουν να σημειώσουν υψηλές βαθμολογίες. Κι αν η Νεοελληνική Λογοτεχνία δυσκόλεψε τους υποψηφίους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, η Φυσική προκάλεσε και περιπέτειες, συνεχίζοντας τη δυσάρεστη παράδοση των τελευταίων ετών.

 

Μια αχρείαστη -όπως λένε- διευκρίνιση περισσότερο μπέρδεψε παρά βοήθησε τους υποψηφίους της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, η καθυστέρηση μιας ώρας σε εξεταστικά κέντρα του Βορείου Αιγαίου επέτεινε την αγωνία, ενώ το σύνολο των διαγωνιζομένων δεν πρέπει να έμεινε πολύ ικανοποιημένο αν κρίνει κανείς από το ότι ακόμα και η Ενωση Φυσικών θεωρεί πως τρία ερωτήματα «ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής».

 

 Κακή εντύπωση

 

Σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση έναρξης της εξέτασης στο Βόρειο Αιγαίο, το υπουργείο Παιδείας εξήγησε ότι αιτία ήταν το πρόβλημα εκτύπωσης ενός σχήματος άσκησης. Οι καθηγητές απέσυραν τα θέματα, τα ξανατύπωσαν και τα έδωσαν ύστερα από μία ώρα στους υποψηφίους. Οσο για την απόδοση των υποψηφίων, εκτιμάται ότι θα έχουμε για δεύτερη συνεχή χρονιά χαμηλές βαθμολογίες. Πέραν της σύγχυσης που επικράτησε πέρυσι –με την απόσυρση θέματος και το μπέρδεμα στις βαθμολογίες- τα θέματα ήταν δύσκολα, όπως είθισται στη Φυσική Κατεύθυνσης που αποτελεί μάθημα-εισιτήριο. Πέρυσι το 45% των υποψηφίων της Θετικής Κατεύθυνσης σημείωσε πολύ χαμηλές βαθμολογίες, ενώ στην Τεχνολογική η αποτυχία ήταν παταγώδης, συντριπτική (78% κάτω από τη βάση). Τέλος, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι δυσκολίες εντοπίστηκαν κυρίως στο ερώτημα γα τη σύγκριση μεταξύ των δύο κειμένων του Σολωμού και του Λαπαθιώτη, δηλαδή ενός ποιήματος με πεζό κείμενο.

 

Ειδικότερα: Για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας η Ενωση Φιλολόγων ανακοίνωσε ότι οι ερωτήσεις ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών, δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών (σε σχέση με την επισήμανση εικόνων και σχημάτων λόγου). Ειδικά, επισημαίνεται ότι ο σχολιασμός των στίχων 56-57, που ζητείται στη Γ1 ερώτηση, αφορά τη δραματική κορύφωση του έργου και απαιτεί συνολική θεώρηση του κειμένου. Τέλος, όπως παρατίθεται το προς σύγκριση απόσπασμα από τη νουβέλα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, δεν δυσκολεύει τους διαγωνιζομένους στην αναζήτηση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών. Σε σχέση με το αδίδακτο κείμενο, παράλληλα με τη βιβλιογραφική παραπομπή που σωστά δόθηκε, κρίνεται σκόπιμο να δίδεται και η χρονολογική ταυτότητα του κειμένου (α' δημοσίευση «Νέα Εστία», 1940) προς αποφυγήν αναχρονιστικών κρίσεων.

 

Για τη Φυσική, η Ενωση Φυσικών αναφέρει ότι

 

 

«1. Τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση.

 

2. Η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.

 

3. Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.

 

4. Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζομένους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων».

 

 Non paper του υπουργείου

 

Σε ό,τι αφορά τα Μαθηματικά των Εσπερινών (την περασμένη Δευτέρα) η ένταση συνεχίζεται. Η Μαθηματική Εταιρεία επιμένει ότι το θέμα Δ3 είναι λάθος, ενώ το υπουργείο –κατά την προσφιλή του τακτική- εκδίδει συνεχώς non paper.

 

«Η Μαθηματική Εταιρεία δεν κάνει καμία αναφορά στην επίσημη ανακοίνωσή της για ακύρωση του συγκεκριμένου θέματος», επισημαίνει για να αποφύγει την παραδοχή, επικαλούμενη μάλιστα το αίτημα της Εταιρείας για τη λήψη κατάλληλων μέτρων και οδηγιών για τον τρόπο βαθμολόγησης. «Αυτό ακριβώς έπραξε αμέσως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Με οδηγία που έχει ήδη σταλεί, κατευθύνει όλα τα βαθμολογικά κέντρα σχετικά με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ισότιμη και αντικειμενική βαθμολόγηση όλων των υποψηφίων, όπως σε ανάλογες περιπτώσεις έχει συμβεί κατά τα προηγούμενα χρόνια», καταλήγει στο ανεπίσημο σημείωμα και επαναλαμβάνει την ανακοίνωση της ΚΕΕ ότι: Δόθηκε μια ασύμβατη υπόθεση, που ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος και τις παρατηρήσεις του πως α) στο συγκεκριμένο μάθημα εξετάστηκαν 500 υποψήφιοι και β) το θέμα αντιστοιχεί στο 8/100 της συνολικής βαθμολογίας του μαθήματος.