ΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΜΕΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ
Εμπλοκή στα έργα στη νότια πλευρά του λιμανιού.Το υπουργείο Περιβάλλοντος αρνείται να δώσει άδεια για να ξεκινήσουν
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ενώ φουντώνουν τα σενάρια και οι φήμες για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας που η κυβέρνηση μελετά να δημιουργήσει στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά (Φάληρο, δίπλα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας), χθες το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΟΛΠ μαζί με τον υπουργό Ναυτιλίας, παρουσία του δημάρχου της πόλης, βουλευτών αλλά και εκπροσώπων όλων των παραγωγικών φορέων, εγκαινίασαν τον Β διεθνή επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας. Το έργο χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον ΟΛΠ και στοίχισε 4,2 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, εμπλοκή σημειώθηκε στα έργα που έχει σχεδιάσει προ ετών και τα οποία πρόκειται να ξεκινήσει ο ΟΛΠ στη νότια πλευρά του λιμανιού για τη δημιουργία τριών θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τρίτης γενιάς, καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος αρνείται να χορηγήσει την απαιτούμενη περιβαλλοντική άδεια. Για το έργο έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες άδειες, τα αρμόδια υπουργεία το έχουν εντάξει στο ΕΣΠΑ, η περιφέρεια Αττικής έχει προκηρύξει διαγωνισμό και ο ΟΛΠ περίμενε την έκδοση της σχετικής άδειας για την έναρξη των έργων.
Αντί γι' αυτό έμαθε ότι το ΥΠΕΚΑ ζητάει την εκπόνηση νέας μελέτης συγκριτικής αξιολόγησης εναλλακτικών θέσεων, ανάμεσα στις οποίες αναφέρονται το Λαύριο, η Ελευσίνα, ο Φαληρικός Ορμος κ.ά. Μια καθυστέρηση που, όπως έλεγαν στην «Εφ.Συν.» κύκλοι της ναυτιλίας, εμπεριέχει πολλούς κινδύνους, με κυριότερο αυτόν της απώλειας πόρων από το ΕΣΠΑ.
Ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας «Θεμιστοκλής» θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί την ημέρα 25.000 επιβάτες των νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα είναι έτοιμος και ο Γ σταθμός «Αγιος Νικόλαος», έκτασης 3.500 τ.μ. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης μιλώντας στην εκδήλωση έστειλε ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση λέγοντας πως το λιμάνι του Πειραιά είναι «ο κύριος κόμβος των λιμένων κρουαζιέρας της χώρας μας και το σημαντικότερο λιμάνι της Αν. Μεσογείου», ενώ σημείωσε πως το διαχειρίζεται με επιτυχία και κερδοφόρα ο ΟΛΠ Α.Ε.
Από την πλευρά του ο Κ. Μουσουρούλης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι ο νέος διεθνής σταθμός θα συμβάλει αποτελεσματικά ώστε να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.