29/05/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μπακαλίστικος» υπολογισμός

      Pin It

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

getFile1Νέο φιτίλι άναψε στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. H καταγραφή κενών και πλεονασμάτων στα γυμνάσια-λύκεια που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, για πρώτη φορά μόνο του (βάσει του περιβόητου ηλεκτρονικού συστήματος survey με στοιχεία διευθυντών και διευθύνσεων β΄θμιας), έχει δημιουργήσει εκρηκτική ατμόσφαιρα με αναρίθμητες καταγγελίες για τις αυθαιρεσίες και το αλαλούμ που επικρατεί στην κατάρτιση των σχετικών πινάκων.

 

Δεν είναι μόνο τα αναμενόμενα αποτελέσματα των καταμετρήσεων που –φυσικά- δείχνουν ελάχιστα κενά και πληθώρα πλεοναζόντων, είναι και ο «μπακαλίστικος» και «παράνομος» τρόπος που έγιναν οι προσθαφαιρέσεις, λένε οι καθηγητές, καταγγέλλοντας ότι η αύξηση (κατά δύο ώρες) του διδακτικού ωραρίου ήδη εφαρμόζεται αφού οι υπολογισμοί έγιναν βάσει αυτής, ενώ το βασικό μαθηματικό εργαλείο ήταν η απλή διαίρεση των υπολογισμένων συνολικών ωρών διδασκαλίας με το 20 (ως μέσος όρος διδασκαλίας).

 

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική θέση τους, ετοιμάζονται να ανοίξουν αναγκαστικά δεύτερο σπίτι και εισέρχονται στον αστερισμό του φόβου της «δικαιολογημένης απόλυσης». Η μεθοδολογία του υπουργείου, που κατάργησε τον καθοριστικό ρόλο των ΠΥΣΔΕ στη διαδικασία, οδηγεί σε μια εικονική πραγματικότητα που φανερά στοχεύει στη δραστική μείωση των οργανικών θέσεων τις οποίες μετατρέπει σε λειτουργικά κενά. Για παράδειγμα, μπορεί να παρατηρηθεί σε πολλά σχολεία η ύπαρξη οργανικών θέσεων (π.χ. λόγω συνταξιοδότησης) και αυτά να θεωρηθούν λειτουργικά κενά γιατί ο υπολογισμός γίνεται σε επίπεδο νομού!

 

Είναι ενδεικτικά ορισμένα δεδομένα της καταγραφής:

 

Υπολογίστηκαν α) με πλήρες ωράριο όσοι κατέχουν θέση ευθύνης (διευθυντές, υποδιευθυντές κτλ), β) μόνον η Α΄ ανάθεση.

 

Δεν υπολογίστηκαν α) διδακτικές ώρες από ΣΕΠ και Project, β) 2 διδακτικές ώρες που είναι υποχρεωτικές για χορωδία στους ΠΕ16, γ) ώρες από πιθανό χωρισμό τμημάτων σε επίπεδα για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, δ) καθόλου οι ώρες υπεύθυνων εργαστηρίων φυσικών επιστημών, πληροφορικής κτλ.

 

Επίσης, οι αποσπασμένοι στο εξωτερικό θεωρείται ότι αφήνουν τα οργανικά κενά εάν έχουν υπερβεί το ένα έτος ή έχουν πάρει παράταση της απόσπασής τους. Οι υπόλοιποι μετρούν στις οργανικές τους θέσεις (όπως και όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ).

 

Τέλος, ερωτήματα δημιουργούνται και με κλάδους που έχουν κοινές Α΄ αναθέσεις μαθημάτων. Πώς είναι π.χ. δυνατόν να υπάρχουν 16 πλεονάζοντες φυσικοί και 8 χημικοί και την ίδια στιγμή να δίνονται δύο οργανικά κενά για φυσιογνώστες;

Scroll to top